kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۹۷۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰

کارنامه مقاومت در ماه جولای؛ صدها عملیات نظامی و بادبادکی در کرانه باختری و غزه

مبارزان فلسطینی در ماه گذشته دست به 332 مورد عملیات مقاومتی علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری زده و ده‌ها عملیات بادبادکی نیز در غزه داشته‌اند.
سرویس خارجی-

جنبش مقاومت اسلامی حماس گزارشی تحت عنوان «کارنامه مقاومت در ماه جولای» (تیرماه) منتشر و در آن اعلام کرده نیروهای فلسطینی در ماه گذشته با اجرای 332 مورد عملیات مقاومتی 24 صهیونیست را زخمی و یک صهیونیست را نیز به هلاکت رسانده‌اند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در این گزارش آمده: این عملیات‌ها شامل زیرگیری با خودرو، حمله با سلاح سرد، تیراندازی، پرتاب سنگ، پرتاب کوکتل مولوتوف، بمب دست‌ساز و درگیری تن به تن با نظامیان و شهرک‌نشینان بوده است.
طبق گزارش حماس، فلسطینیان در ماه گذشته در 133 نقطه با نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در بخش‌های مختلف کرانه باختری درگیر شده‌اند و در جریان این درگیری‌ها 3 فلسطینی به شهادت رسیده و 172 تن دیگر نیز زخمی شدند. بخش عمده این درگیری‌ها به ترتیب در استان‌های رام‌الله و الخلیل و قدس صورت گرفته است.
منابع فلسطینی همچنین از خسارت‌های گسترده بادبادک‌های آتش‌زا که بلای جان صهیونیست‌ها شده خبر داده و گفته‌اند که تاکنون بیش از 100 مورد تقاضا برای گرفتن غرامت از رژیم صهیونیستی از سوی شهرک‌نشین‌های صهیونیست ارائه شده که اعلام کرده‌اند مزارع و زمین‌های کشاورزی آنها آتش گرفته است. به گفته منابع صهیونیستی این بادبادک‌ها بیش از دو و نیم میلیون دلار تنها در یک ماه به صهیونیست‌ها خسارت وارد کرده است.
بنابر گزارش سایت عبری «حدشوت» از صبح روز شنبه دست‌کم 10 مورد آتش‌سوزی بر اثر پرواز بادبادک‌های آتش‌زا به اطراف شهرک‌های صهیونیست‌نشین همجوار غزه، رخ داده است. این بادبادک‌ها و بالن‌های آتشین موجب آتش‌سوزی مساحت زیادی از جنگل‌ها و زمین‌های کشاورزی شهرک‌نشینان صهیونیست این مناطق شده به نحوی که خسارات مالی بسیاری را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.
از زمان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس گذشته (10 فروردین)، جوانان غزه با ابتکار بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا و پرتاب آن به سمت زمین‌های کشاورزی در نزدیکی پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی موفق شدند این دو وسیله را به ابزار مقاومت مردمی در مقابله با رژیم ص‌اشغالگر صهیونیستی تبدیل کنند.
قانون کمک امنیتی آمریکا به رژیم صهیونیستی
 سناتورهای آمریکا طرحی را به تصویب رسانده‌اند که به موجب آن راه را برای کمک مالی به ارزش بیش از سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار هموار می‌کند. این خبر را پایگاه اینترنتی «مینه‌سوتا نیوز» منتشر کرده است.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در قانون کمک امنیتی آمریکا به اسرائیل برای سال ۲۰۱۸، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کمک مالی به ارتش اسرائیل و ۵۰۰ میلیون دلار برای دفاع موشکی این رژیم در ۱۲ ماه آینده در نظر گرفته شده است. در این قانون همچنین یک میلیارد دلار اضافی برای انبار تسلیحات آمریکایی در اسرائیل در نظر گرفته شده است.
 چنانچه مجلس نمایندگان آمریکا این قانون را به تصویب برساند و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، آن را امضا کند، این طرح تبدیل به «بزرگ‌ترین بسته کمکی نظامی در تاریخ آمریکا» خواهد شد.
روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» به نقل از کمیته روابط عمومی اسرائیل و آمریکا گزارش کرد که این قانون در پی آن است تا اسرائیل در برابر تهدیدهای روزافزون، ابزار لازم برای دفاع از خود را داشته باشد.