kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰

ترور دانشمند بزرگ سوری توسط عوامل موساد در حماه

عوامل دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) دانشمند برجسته سوریه را هم در شهر «مصیاف»، با انفجار بمب کشتند.

خودروی حامل دکتر «عزیز اسیر» مدیر پژوهش‌های علمی در شهر «مصیاف» استان «حماه» هدف یک انفجار مهیب قرار گرفت و وی به همراه راننده‌اش، براثر این انفجار، جان خود را از دست داد. یک عابر نیز به شدت زخمی شده است.
به گزارش ایسنا، هواپیماهای رژیم صهیونیستی نیز قبلاً در چند نوبت، مرکز پژوهش‌های علمی مصیاف را هدف قرار داده بودند. یک مورد از این حملات که مهر گذشته رخ داد به مرگ دو تن انجامید و به این مرکز نیز خسارت سنگینی وارد کرد. دوم مرداد ماه جاری نیز این مرکز توسط هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شده بود. رسانه‌ها همچنین اعلام کردند، همزمان با ترور این دانشمند برجسته سوری، سرکرده‌های داعش نیز یک دانشجوی پژوهش‌های علمی را اعدام کردند. این دانشجو اخیراً در یک روستای شرق استان جنوبی «السویدا» به اسارت داعش درآمده بود. این اتفاق به خوبی مشخص می‌کند که میان داعش و رژیم صهیونیستی پیوند نزدیکی وجود دارد.
عوامل موساد در ترور دانشمندان کشورهای مسلمان، پیشینه ننگینی دارند و تاکنون صدها دانشمند را در ایران، عراق و سایر کشورهای اسلامی، ترور کرده‌اند. این رژیم از اعلام «تروریست بودن» خودنیز هیچ ابایی ندارد و بارها صراحتاً از تریبون‌های رسمی اعلام کرده به دنبال «ترور» رهبران حماس و... است.