kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
در پی جنایت وحشیانه ائتلاف متجاوزان

انصارالله: از آل‌سعود و آمریکا انتقام سختی خواهیم گرفت

جنایت هولناک سعودی‌ها در بندر الحدیده یمن که به شهادت 60 غیرنظامی منجر شد با واکنش گسترده جهانی رو به رو شد و مردم و انقلابیون یمنی نیز با برپایی تظاهرات میلیونی فریاد انتقام انتقام سر دادند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز پنج شنبه طی چند نوبت حمله به بیمارستان «الثوره» شهر «الحدیده» و بازار ماهی‌فروشان الحدیده یمن 60 غیرنظامی را شهید و بیش از 130 تن را زخمی کردند. این جنایت به قدری هولناک بود که با انزجار جهانی رو به رو شد و حتی دوستان رژیم سعودی نیز مجبور شدند در ظاهر آن را محکوم کنند واکنش‌ها به قدری گسترده شد که سعودی‌ها مدعی شدند این جنایت کار آنها نبوده و خود حوثی‌ها این حمله را انجام داده‌اند!!
مردم مظلوم یمن روز جمعه با تجمع میلیونی خود در صنعا این جنایت را محکوم کردند مردم یمن در این تظاهرات شعارهایی در محکومیت کشتارهای انجام شده توسط عربستان و مزدورانش سر داده و پلاکاردهایی در محکومیت جنایات شنیع دشمن در حدیده و ربودن زنان در شهر التحیتا در دست داشتند. رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن نیز در جریان این تظاهرات تاکید کرد، انصارالله انتقام این جنایت را از متجاوزان سعودی خواهد گرفت و پاسخ دشمن را خواهد داد و این جنایات هرگز اراده مردم برای مقابله با دشمن را ضعیف نخواهد کرد. محمدعلی الحوثی، در سخنرانی خود به توان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در هدف قرار دادن تمامی اهداف نظامی و حساس کشورهای دشمن حتی اگر زیرزمین باشند،‌اشاره و تاکید کرد: مزدوران نمی‌توانند مفتخر به ملی‌گرایی شوند و کسی که سوار بر‌تانک‌های نیروهای دشمن وارد کشور می‌شود، نمی‌تواند خود را ملی‌گرا بداند.رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن افزود: طرحی برای توقف عملیات نظامی دریایی جهت حفظ جان مردم پیشنهاد کردیم. ما طرح‌های خود را با حقارت و شرمساری ارائه نمی‌کنیم، فرهنگ ما به عنوان مسلمان، فرهنگ قتل برای قتل نیست. اگر آنها بخواهند به جنگ ادامه دهند، فرزندان ما نیز به مقابله با آنها ادامه می‌دهند و ما نمی‌توانیم بپذیریم که عزت ما از بین برود.
در نخستین واکنش عملی انصارالله به این جنایت هولناک نیز یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از شلیک چند موشک بالستیک به محل تجمع ارتش عربستان سعودی در جنوب این کشور خبر داد. این یگان شامگاه جمعه اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک از نوع «زلزال یک» را به محل تجمع نظامیان سعودی در منطقه «ملحمه» استان «جیزان» عربستان شلیک کرده است.یگان موشکی ارتش یمن همچنین از شلیک دو موشک از نوع زلزال به محل تجمع نیروهای وابسته به ائتلاف عربستان سعودی در منطقه عسیر خبر داد. ارتش یمن همچنین اعلام کرد که مواضع ارتش عربستان سعودی را در منطقه «مجازه» و نزدیکی گذرگاه مرزی «علب» هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای خود قرار داده است.کمیته عالی انقلاب یمن چهارمین سال تجاوز ائتلاف عربستان سعودی به یمن را سال «موشک باران» نامیده است.
واکنش‌های جهانی
جنایت هولناک سعودی‌ها با واکنش جهانی نیز رو به رو شد.سازمان ملل، حزب‌الله لبنان و سوریه جنایت ائتلاف متجاوز عربی علیه غیرنظامیان یمنی در استان الحدیده را محکوم کردند.هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن اعلام کرد: حملاتی که در شهر الحدیده انجام شد فاجعه‌بار است و نمی‌توان آن را توجیه کرد.یونیسف نیز حمله به بیمارستان الثوره در الحدیده را هولناک دانست و اعلام کرد که این حمله تلاش‌ها برای مهار بحران وبا را از بین می‌برد.سازمان ملل هشدار داد که یمن با بدترین بحران انسانی در جهان روبروست.حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما جنایت شنیع عربستان علیه غیرنظامیان و بیماران در بیمارستان و بازارهای شهر الحدیده در غرب یمن را محکوم می‌کنیم و از آزادگان در جهان می‌خواهیم در برابر این جنایت‌ها بایستند و متجاوزان را رسوا کنند.وزارت خارجه سوریه نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله از جامعه جهانی خواست برای توقف «تجاوز وحشیانه» عربستان در مقابل چشم کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا، انگلیس و فرانسه اقدام فوری اتخاذ کنند.انجمن علمای یمنی نیز جنایت‌های عربستان را محکوم کرده و از مردم یمن خواست در برابر دشمن به دفاع برخیزند.دولت فرانسه نیز با صدور بیانیه‌ای، بمباران بندر «الحدیده» در غرب یمن توسط جنگنده‌های سعودی را محکوم کرد و احترام به حقوق‌بشر را خواستار شد.برنده یمنی جایزه صلح نیز جنایت ائتلاف سعودی در شهر بندری «الحُدیده» یمن را محکوم کرد.خانم «توکل کرمان» که از فعالان سیاسی و حقوق بشری در یمن به شمار می‌رود ائتلاف سعودی‌ها و اماراتی‌ها را «حقیرهای روزگار» خواند و نوشت که جنایت‌ها و قتل‌عام‌های آنها در حق مردم یمن بدون پاسخ نخواهند ماند و آنها نمی‌توانند از عواقب آن فرار کنند. اما واکنش آمریکا در مورد جنایت بیمارستان الحدیده بسیار جالب بود نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل طی سخنرانی در نشست روز پنج شنبه شورای امنیت اظهار داشت: «بعد از حمله به الحدیده باید از طرف‌های درگیر در یمن بخواهیم که به میز مذاکرات بازگردند.»(!) وی که کشورش متهم ردیف اول جنایات انجام شده در یمن است افزود: «ما به همه طرف‌ها یادآوری می‌کنیم که هرگونه اقدامی علیه تاسیسات مدنی غیرقابل قبول است.»
اسارت 35 نیروی سعودی
 نیروهای یمنی طی عملیات غافلگیرانه در جنوب الحدیده، 35 نیروی وابسته به ائتلاف سعودی را اسیر کردند و ده‌ها تن از نیروهای متجاوز را نیز از پای درآوردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در این عملیات که در اطراف شهر «الدریهمی» رخ داد، نیروهای انصارالله و ارتش یمن توانستند با استفاده از عنصر غافلگیری، نیروهای ائتلاف سعودی را در دام انداخته و تعداد بسیاری از آنها را کشته، زخمی و یا اسیر کنند.
در این عملیات، چهار‌تانک ائتلاف سعودی نیز منهدم شد.
درگیری‌ها همزمان در ساحل غربی یمن، شمال این کشور و در استان «الجوف» به خصوص در منطقه «المصلوب» به شدت جریان دارد. یگان پدافندی ارتش یمن و انصارالله صبح دیروز یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را هم بر فراز این منطقه منهدم کرد.
نیروهای یمنی از سه روز گذشته که عملیات ائتلاف سعودی برای نفوذ به مناطق تحت تسلط انصارالله و ارتش یمن در استان الجوف آغاز شده، مانع از پیشروی‌اشغالگران شده‌اند.
خبرگزاري صداوسيما نیز دیروزبه نقل از شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد، یگان پهپادهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پهپاد از نوع « قاصف 1 » به پایگاه هوایی «ملک خالد »در «خمیس مشیط» واقع در استان «عسیر» (در جنوب عربستان ) حمله کرد. در اين حمله، آشیانه‌های جنگنده‌هایی هدف قرار گرفت که در بمباران ملت یمن به کار گرفته می‌شوند.
هزینه سنگین برای مزدوران
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» طی گزارشی فاش کرد، رژیم آل‌سعود‌ برای «مزدوران» خود در جنگ یمن، که بیشتر از جنوب آفریقا و آمریکای جنوبی هستند، ماهانه پنج میلیارد دلار هزینه می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، عربستان سعودی از ابتدای جنگ علیه یمن در مارس 2015(فروردین 1394) تاکنون، ماهانه میلیاردها دلار هزینه کرده است، اما با وجود این هزینه هنگفت، نتوانسته اهداف خود را در یمن محقق کند.
روزنامه صهیونیستی«هاآرتص» همچنین نوشت: ائتلاف ضد یمنی به رهبری عربستان سعودی مجهز به پیشرفته‌ترین سلاح‌های آمریکایی است و نیروهای سعودی خلبان‌هایی در اختیار دارند که در آمریکا آموزش دیده‌اند.
هاآرتص تاکید کرد، سعودی‌ها و همپیمانان آنها انتظار داشتند، عملیات نظامی علیه «الحوثی‌ها»، برق آسا و کوتاه مدت باشد.
مسئولان وابسته به انصارالله اعلام کرده‌اند که از ابتدای بمباران و حملات عربستان سعودی و ائتلاف آن به یمن تاکنون، بیش از 36 هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.