kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۷۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
برای اولین‌بار اتفاق افتاد

رونمایی حزب‌الله لبنان از پهپادها و موشک‌های جدید این جنبش

پهپادها و تجهیزات جدید نیروی هوایی حزب‌الله لبنان برای نخستین بار در یک نمایشگاه رونمایی شد.




پایگاه خبری لبنانی «العهد» نزدیک به حزب‌الله لبنان برای نخستین بار تصاویری از یک نمایشگاه تجهیزات نظامی این جنبش را که در جنوب این کشور بر پا شده نشان داد و اعلام کرد، نیروی هوایی مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان طی سال‌های اخیر تجهیزات خود را به روز نموده و مجموعه‌ای از پهپادها را در راستای ماموریت‌های خود عملیاتی کرده است.
به گزارش خبرگزاری قدس، پایگاه خبری العهد مقاومت اسلامی در لبنان برای حفظ رسالت خود برای نسل‌های آینده اقدامات متعددی انجام داده است، یکی از این اقدامات نمایشگاه گردشگری جهادی «ملیتا» است که در آن دستاوردهای جدید و تجهیزات پیشرفته مقاومت به نمایش درآمده است.
به نوشته این پایگاه خبری، یکی از جدیدترین تجهیزات اضافه شده به این نمایشگاه مجموعه‌ای از پهپادهای جدید است که با عنوان «نیروی هوایی حزب‌الله» برای نخستین بار رونمایی می‌شود. براین اساس، در گذشته فقط دو فروند پهپاد مرصاد 1 و مرصاد 2 و موشک‌های سام در این نمایشگاه وجود داشت، اما هم اکنون این نمایشگاه مملو از موشک‌ها و پهپادهای جدیدی است که از سوی حزب‌الله از سال 2017 به ویژه در عملیات آزادسازی «جرود» مورد استفاده قرار گرفت. در این نمایشگاه پهپادهای اسرائیلی شکار شده از سوی حزب‌الله لبنان نیز دیده می‌شود.