kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴

حمله انتحاری به مسجد شیعیان در افغانستان /تکفیری‌ها ده‌ها نمازگزار را به خاک و خو‌ن کشیدند

عملیات انتحاری دو تروریست علیه نمازگزاران نماز جمعه در یک مسجد شیعیان واقع در شرق افغانستان، 25 شهید و 23 مجروح برجای گذاشت.



دو تروریست مقارن ظهر دیروز با ورود به داخل مسجد شیعیان در شهر «گردیز» ولایت «پکتیا»، ابتدا به سوی صفوف نمازگزاران آتش گشودند و سپس،  بمب‌های همراه خود را منفجر کردند. براساس آمارهایی که تا عصر دیروز گزارش شد، 25 نمازگزار در این عملیات تروریستی شهید و 23 تن دیگر مجروح شدند.
هرچند هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفته است، ولی طی سال‌های گذشته معمولا حملات علیه شیعیان را تروریست‌های داعش ترتیب می‌دهند.
از شمال افغانستان نیز خبر رسیده، در حمله عناصر طالبان به دو پاسگاه نیروهای دولتی در شهرستان «شیرین تکاب» ولایت «فاریاب»، شش نیروی پلیس جان باختند و 10 پلیس دیگر زخمی شدند. چهار پلیس نیز به اسارت طالبان درآمدند.
عملیات ارتش در ولایت هلمند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزارت دفاع ا‌فغانستان نیز دیروز با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد، نیروهای ارتش این کشور طی عملیاتی در ولایت «هلمند»، 67 نفر را از دو زندان طالبان آزاد کردند. در این عملیات ارتش که در منطقه «کجکی» ولایت هلمند در جنوب افغانستان رخ داد، دو عضو طالبان کشته و هفت عضو دیگر این گروه تروریستی بازداشت شدند.