kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

تک تیراندازهای جوان فلسطینی کابوس تازه صهیونیست‌ها در غزه

پس از بادبادک‌های آتش‌زا، تک تیراندازان جوان فلسطینی در غزه نیز مدتی است که به کابوس نظامیان صهیونیست تبدیل شده‌اند طوری که فرماندهان نظامی اسرائیل به نظامیان خود ابلاغ کرده‌اند حق خروج از گشتی‌ها و خودروهای زرهی خود را ندارند.


سرویس خارجی-

سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرده دو مورد تیراندازی به سمت نظامیان ارتش در نوار مرزی باریکه غزه صورت گرفته که هر دو به وسیله تک تیراندازان فلسطینی انجام شده است.
در این تیراندازی‌ها، یک افسر صهیونیست به هلاکت رسیده و یک نظامی دیگر نیز به شدت مجروح شده است. حال این نظامی که هنگام تیر اندازی جلیقه ضد گلوله هم به تن داشت «وخیم» اعلام شده است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری عبری زبان والا، سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کرده این تک تیراندازان بسیار ماهر هستند و شیوه کار با اسلحه در شرایط مختلف را خوب آموزش دیده‌اند و به گونه‌ای نظامیان ارتش را مورد هدف قرار می‌دهند که یا آنها را به قتل می‌رسانند و یا جراحت‌های خطرناکی به آنان وارد می‌کنند.
پایگاه خبری والا همچنین تاکید کرده که در پی این دو حادثه، ارتش به نظامیان خود ابلاغ کرد حق خروج از گشتی‌ها و خودروهای زرهی خود را ندارند تا مبادا مورد اصابت تک تیراندازان مقاومت فلسطین قرار گیرند.
به نوشته این پایگاه خبری، سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی حماس را مسئول این حوادث می‌داند اما معتقد است که حماس به این تک تیراندازان برای هدف قرار دادن نیروهای اسرائیلی چراغ سبز نشان نداده است، اما حماس در جریان این رخدادها قرار دارد و به همین خاطر مسئول این کار است.
بادبادک‌های آتش‌زا نیز چند ماهی است با به آتش کشیدن زمین‌ها و مزارع‌ اشغالگران صهیونیست، این رژیم را دچار بحران امنیتی جدی کرده‌اند طوری که صهیونیست‌ها تهدید کرده‌اند اگر این روند متوقف نشود، جنگ گسترده‌ای را علیه غزه آغاز می‌کنند.
خلع سلاح حماس و غزه ممکن نیست
از سوی دیگر خبر رسیده که یک ژنرال صهیونیست با اعتراف به اینکه «خلع سلاح حماس و غزه ممکن نیست» پیگیری راه‌حل‌های سیاسی و ارائه تسهیلات به غزه را بهترین گزینه برای مواجهه با بحران غزه دانسته و مقامات رژیم صهیونیستی را از حمله گسترده به غزه بر حذر داشته است.
به گزارش خبرگزاری قدس، «عیران لیرمان» گفته خلع سلاح حماس و غزه ایده‌ای است که از ابتدا نیز قابل اجرا نبود و در مقابل دستیابی به آتش بس امنیتی بلندمدت بهترین و عملیاتی‌ترین طرح برای پایان بحران غزه است. لیرمان این را هم گفته که گزینه مناسب برای اسرائیل آن است که از هر گونه عملیات نظامی گسترده برای‌اشغال مجدد حماس و آغاز مجدد شهرک سازی در این منطقه دوری کند و به دنبال پیگیری مسیر سیاسی از طریق مصر به عنوان راه‌حلی دراز مدت باشد و بازدارندگی خود را مجدداً به دست آورد.