kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰

بشار اسد: طرح‌های صهیونیستی را یکی پس از دیگری ناکام می‌گذاریم

رئیس‌جمهور سوریه در جمع نظامیان این کشور تاکید کرد که ارتش طرح‌های آمریکایی- صهیونیستی را یکی پس از دیگری ناکام گذاشته است.




«بشار اسد» طی سخنانی به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد تأسیس ارتش سوریه، تاکید کرد، ارتش سوریه سپر محکم این کشور در مقابله با «طوفان‌های شر» بوده و طرح‌های صهیونیستی-‌آمریکایی را یکی پس از دیگری ناکام می‌گذارد.
به گزارش فارس، رئیس‌جمهور سوریه در ادامه، تاکید کرد، نیروهای ارتش سوریه در مقابله با تروریسم و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن، دستاوردها و پیروزی‌های زیادی به دست آورده‌اند. بشار اسد خطاب به نیروهای ارتش سوریه گفت: شما طی هفت سال و نیم اخیر به همه دنیا ثابت کرده‌اید که مکتب کاملی از ملی‌گرایی، مردانگی، جانفشانی و فداکاری هستید. وی ارتش را دژ مستحکمی توصیف کرد که گروه‌های تروریستی مقابل آن، فرو می‌پاشند. متقابلا نیز در اراده نیروهای ارتش، خللی ایجاد نشده است.
وی ادامه داد: به مدد جانفشانی‌ها و قهرمانی‌های شما، ما اکنون در بیشتر مناطق به امنیت و ثبات رسیده‌ایم... از حمص تا تدمر، حلب، قلمون، دیرالزور، غوطه‌شرقی و غربی، صحرای دیرالزور و سایر شهرها و مناطقی که تروریست‌ها مدت‌ها است که تحت حمایت تسلیحاتی و مالی (دیگران)، دست به عصیان زده‌اند.
رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به اینکه تروریست‌ها در پایان مجبور شدند که خوار و ذلیل از مناطق تحت اشغال خود خارج شوند، اعلام کرد که مناطق آزاد شده در سوریه با امنیت و ثبات، به آغوش کشور بازمی‌گردد. بشار اسد اظهار داشت که نیروهای ارتش سوریه به خاطر پیروزی‌‌هایی که رقم زده‌اند، از جبینشان «خورشید عزت» درخشیدن گرفته است. وی تصریح کرد که اطمینان دارد نیروهای ارتش سوریه همیشه به کشور و ملت خود وفادار خواهند ماند.
رئیس‌جمهور سوریه در پایان، رحمت و جاودانگی را برای ارواح شهدای ارتش سوریه، شفای عاجل را برای «قهرمانان زخمی» و عزت و افتخار را برای خانواده‌های آنان مسئلت و تاکید کرد که پیروزی نزدیک است.
نشست سوچی
«بشار جعفری» رئیس‌ هیئت اعزامی دولت سوریه به دهمین دور کنفرانس صلح آستانه که این بار در شهر «سوچی» روسیه برگزار می‌شود، در حاشیه این نشست، به خبرنگاران گفت: «منطقه «تنف» منطقه‌ای است که در مثلث سوریه، عراق و اردن واقع شده است و نیروهای آمریکایی به صورت غیرقانونی آنجا را در کنترل خود دارند. از این رو ما به عنوان دولت سوریه با پافشاری تمام از دولت آمریکا و همپیمانانشان می‌خواهیم که از سراسر خاک سوریه خارج شوند زیرا حضور آنها غیرقانونی است و این حضور با هماهنگی دولت سوریه انجام نشده است. وقتی از اقدام‌های تجاوزکارانه اسرائیل در منطقه جنوب غربی سوریه و تجاوزگری‌های آمریکا در منطقه «تنف» سخن می‌گوییم، نباید تجاوزگری‌های ترکیه در شمال غرب سوریه را از یاد ببریم و از این تجاوزگری‌ها نیز باید سخن بگوییم.»