kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹

«تعز» بهشت جنایتکاران و تروریست‌ها /ثبت 417 جنایت هولناک در 6 ماه

جنوب یمن که با حمایت ائتلاف سعودی- اماراتی، تحت کنترل دولت مستعفی یمن قرار دارد، به قدری ناامن شده که طی شش ماه گذشته و فقط در یک استان 417 فقره ترور، جنایت، آدم‌ربایی و تجاوز ثبت شده است.

شهرهای جنوبی یمن هر روز شاهد نا‌امنی است و این نا‌امنی‌ها روز‌به‌روز بیشتر می‌شوند. از سال 2015 که ارتش و کمیته‌های مردمی از آن خارج شدند، کنترل استان‌های جنوبی در اختیار «ائتلاف سعودی» (عربستان و امارات) و دولت مستعفی یمن قرار گرفت. اخیرا اداره امنیت استان تعز وابسته به دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن آمار جدیدی از وضعیت ناامنی در این منطقه ارائه کرده است.
به گزارش فارس، طبق آمار اداره امنیت استان تعز در جنوب غرب یمن، فقط در شش ماهه نخست سال 2018 میلادی، 417 جرم و ترور در مناطق تحت سیطره نیروهای «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن و شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی، ثبت شده است. بر اساس این آمار، در محله‌های مختلف شهری و روستایی تحت سیطره نیروهای منصورهادی، 417 جرم ثبت شده است که شامل، قتل، ترور، تصفیه حساب‌های شخصی، آدم‌ربایی، تجاوز به زنان و کودکان، چپاول اموال عمومی و خصوصی، ایجاد هرج و مرج و اعمال خشونت علیه شهروندان و ایجاد هراس میان آنها می‌شود.
به نوشته پایگاه خبری «متابعات» یمن، سرتیپ «منصور المیاسی» مدیر امنیت استان تعز، منصوبِ هادی، گزارش داده که بر اساس اطلاعات به دست آمده، 89 فقره آدم‌ربایی، 58 عملیات ترور، 145 عملیات تیراندازی به سوی شهروندان، 36 فقره هتک حرمت، 36 فقره اخاذی، 27 فقره تجاوز به عنف و 36 فقره راهزنی طی شش ماهه نخست سال 2018، ثبت شده است.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی بیش از سه سال است جنگ علیه یمن را به بهانه بازگرداندن هادی به قدرت آغاز کرده‌ اما مناطق تحت کنترل دولت مستعفی و امارات و عربستان دچار ناامنی است. طبق گزارش‌های خبری، استان عدن و سایر استان‌های جنوبی یمن نیز وضعیتی مشابه به استان تعز دارند. تاکنون چندین تظاهرات علیه نیروهای ائتلاف سعودی در استان‌های جنوبی مثل یمن و حتی استان شرقی المهره برگزار شده است.
از سوی دیگر، محمد علی الحوثی، رئیس‌شورای عالی انقلاب یمن با ‌اشاره به آغاز آتش‌بس یک طرفه و 15 روزه جنبش انصارالله اعلام کرد، این آتش‌بس از بامداد چهارشنبه آغاز شده است. اگر اقدامات ائتلاف تحت امر عربستان پذیرفته شود، امکان تمدید این آتش‌بس وجود دارد. جنبش انصارالله با ‌اشاره به اینکه این آتش‌بس شامل توقف عملیات‌های نظامی دریایی به مدت دو هفته است، تاکید کرد، این امر در صورتی که هیچ‌گونه تنشی از سوی ائتلاف نظامی عربستان-امارات انجام نگیرد، ادامه خواهد داشت. محمد علی الحوثی پیشتر نیز آمادگی خود را برای توقف عملیات دریایی برای مدتی معین و قابل تمدید با هدف توقف عملیات‌ها در تمامی جبهه‌ها در صورت استقبال ائتلاف یاد شده اعلام کرده بود.