kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۵۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
هشدار فرمانده ارتش لبنان درباره طمع‌ورزی‌های تل‌آویو

جهت قطب‌نمای ارتش لبنان به سمت اسرائیل است

در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، فرمانده ارتش لبنان هشدارداد، جهت قطب‌نمای ارتش به سمت دشمن اسرائیلی است و لبنان از حق خود در مالکیت اراضی و ثروت‌های طبیعی کشور نخواهد گذشت.

«جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان در هفتاد و دومین سالروز تاسیس ارتش این کشور اعلام کرد دشمن صهیونیستی اولین طرفی است که از تروریسم در منطقه سود می‌برد و به خاک و ثروت‌های طبیعی لبنان چشم دوخته است.
 به گزارش فارس، به نقل از «النشره» لبنان، عون خطاب به نظامیان ارتش گفت: «منطقه عربی شاهد بحران‌ها و درگیری‌های خونین در سایه تحولات بزرگ است و بدون شک انعکاس‌هایی بر کشور ما خواهد داشت، به همین دلیل شما را به بیداری و هوشیاری برای حفظ آمادگی کامل و تضمین وحدت فرا می‌خوانم.»
وی افزود: «اینکه لبنان بر تروریسم پیروز شده مطلقا به این معنا نیست که در امنیت قرار دارد. دشمن صهیونیستی چشم به اراضی و ثروت‌های طبیعی ما دوخته، اما فرصتی پیدا نمی‌کند که بخواهد طمع‌های خود را محقق
سازد.»
این اظهارات پس از آن مطرح شد که رژیم صهیونیستی با عبور از «حصار الکترونیک مرزی» به خاک لبنان تجاوز کرد.
در پی این تجاوز، لبنان از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل «یونیفل» درخواست کرد این موضع را به اطلاع دشمن صهیونیستی برساند و به تل‌آویو ابلاغ کند باید به حفاری‌های خود در منطقه یاد شده پایان دهد زیرا «خط آبی» را نقض کرده است.
خط آبی به مرزی می‌گویند که در سال 2000 میلادی پس از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان، از سوی سازمان ملل ترسیم شد که به «خط عقب‌نشینی» هم
معروف است.