kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
سازمان اطلاعات آمریکا:

کره‌شمالی کارخانه تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت رسیدن به آمریکا را راه‌اندازی کرد

مقام‌ ارشد سازمان اطلاعات آمریکا می‌گوید، ماهواره‌های جاسوسی آمریکا تصاویری را مخابره کرده‌اند که نشان می‌دهد کره‌شمالی کارخانه تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت رسیدن به آمریکا را راه‌اندازی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌ ارشد سازمان اطلاعات آمریکا در حالی این خبر را اعلام کرده که آمریکایی‌ها گفته بودند، پیونگ یانگ در میانه عمل به وعده‌اش برای توقف برنامه‌های اتمی و موشکی‌اش
است.
طبق این گزارش، تصاویر و عکس‌های مادون قرمز، خودروهایی را رصد کرده‌اند که به کارخانه «سانومدونگ» وارد و خارج می‌شوند اما این تصاویر چگونگی روند ساخت و ساز موشک‌ها را نشان نمی‌دهند.
این اطلاعات براساس فعالیت جاسوسی آمریکا و طی دو هفته و از طریق تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده است.
در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: «این کارخانه در حال تولید دو نوع موشک بالستیک است که دور‌بردترین موشک بالستیک کره‌شمالی محسوب می‌شوند.» اما مقام‌های آمریکایی می‌گویند که پیونگ یانگ هنوز سیستم ورود مجدد به جو زمین را درباره این موشک‌ها آزمایش نکرده است.
روزنامه «واشنگتن پست» نیز با انتشار گزارش مشابهی نوشته، به نظر می‌رسد کره‌شمالی در حال ساخت یک یا دو موشک بالستیک جدید با سوخت مایع در یک سایت تحقیقاتی بزرگ در حومه پیونگ‌یانگ است.
این تصاویر در حالی منتشر می‌شود که ترامپ بعد از دیدار ماه ژوئن (15 خرداد) خود با رهبر کره‌شمالی گفته بود مسئله کره شمالی را حل کرده است.
در همین رابطه وزارت خارجه کره جنوبی پس از انتشار گزارشی مبنی بر فعالیت مجدد کره‌شمالی برای ساخت موشک‌های بالستیک با ‌اشاره به در دست نبودن مدارک در زمینه فعالیت مجدد موشکی کره‌شمالی اعلام کرد که سئول تحولات برنامه موشکی کره شمالی را از نزدیک رصد
می‌کند.