kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

کمک یک میلیارد دلاری عربستان به دولت جدید پاکستان!

دولت عربستان با هدف تداوم نفوذ و تاثیرگذاری بر عرصه سیاسی و اجتماعی پاکستان، یک میلیارد دلار به دولت جدید اسلام‌آباد کمک کرد.



رژیم آل سعود که پرونده سیاهی در تحولات یکی دو دهه اخیر پاکستان دارد، به محض پیروزی حزب «تحریک انصاف» تحت رهبری «عمران خان»، هیئتی را مامور دیدار با وی کرد. در این دیدار، فرستاده سعودی به عمران خان متذکر شد که عربستان بیش از پیش، با دولت جدید پاکستان همکاری خواهد کرد. اما، ریاض در اقدام بعدی، یک میلیارد دلار وجه در اختیار دولت پاکستان قرار داد. این دلارها می‌توانند تداوم نفوذ سعودی‌ها در شاکله دولت جدید حفظ و تضمین بکنند.
عمران خان در نخستین موضع‌گیری خود پس از پیروزی حزبش در انتخابات، خواستار خروج آمریکا از افغانستان و همچنین، خواستار تقویت و توسعه مناسبات میان تهران و اسلام‌آباد شده بود.
اما، در حال حاضر رژیم سعودی تلاش می‌کند، یکبار دیگر معجزه دلارهای نفتی خود را به رخ همه بکشد و اسلام‌آباد را با خود همسو کند.
اما، با توجه به نگاه منفی مردم پاکستان نسبت به رژیم آل سعود، بعید به نظر می‌رسد که عمران خان تابع سیاست‌های آل سعود در منطقه بشود و بر نفوذ آنها در پاکستان صحه بگذارد.