kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

فلسطینی‌ها با چنگ و دندان متجاوزان صهیونیست به غزه را بیرون راندند

مبارزان فلسطینی پس از مشاهده تلاش نیروی زمینی رژیم صهیونیستی برای ورود به غزه، وارد عمل شده و با چنگ و دندان آنها را وادار به عقب‌نشینی کردند.



سرویس خارجی-

رژیم صهیونیستی با نتیجه نگرفتن ازحملات هوایی و بمباران مناطق مختلف غزه و به خاک و خون کشیدن فلسطینی‌های بی‌دفاع و مظلوم به رویکرد دیگری دست زد و تلاش کرد این بار با حملات زمینی فلسطینی‌ها را سرکوب کند. اما نیروهای مقاومت فلسطین در ساعات پایانی روز یک‌شنبه به سوی نیروهای پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی که همراه خودروهای نظامی از سمت شرق جبالیا در شمال نوار غزه به مرزهای این منطقه نفوذ کرده بودند تیراندازی کرده و آنها را هر طور که شده مجبور به عقب‌نشینی کردند.
طبق گزارش‌های منتشر شده آتش سنگین نیروهای رزمنده و مبارزان مقاومت باعث شد که نظامیان‌اشغالگر با غافلگیری سریعی مواجه شوند و یگان‌های اسرائیلی به همراه خودروها و تجهیزات نظامی عقب‌نشینی کنند.‌اشغالگران صهیونیست نیز در واکنش به این اقدام سریع و به موقع، تیراندازی پر حجمی به سوی نقطه استقرار نیروهای مقاومت در شرق جبالیا کردند اما حریف جوانان فلسطینی نشدند.
به گزارش خبرگزاری قدس، دیروز همچنین صدای انفجارهایی در شمال غزه به گوش رسید که ناشی از پرتاب منورهایی بود که درآسمان منطقه شلیک می‌شد. بولدوزرهای اسرائیلی نیز در نزدیکی منطقه «ابو صیفه» در شمال غزه مشاهده شدند.
این حملات در حالی صورت می‌گیرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حال آماده کردن افکار عمومی برای حمله به غزه است و اعلام کرده: «ما در غزه در حال جنگ هستیم و احتمال وقوع هر سناریویی وجود دارد!»
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی با‌اشاره به درگیری‌های جاری در بلندی های‌اشغالی جولان و باریکه غزه گفت ارتش صهیونیستی در جبهه‌های مختلف شمال و جنوب در وضعیت سختی قرار دارد.
حمله به کشتی آزادی
خبر دیگر اینکه، نیروهای رژیم صهیونیستی در نزدیک سواحل نوار غزه به «کشتی آزادی» حمله و آن را مصادره کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، ارتش رژیم‌اشغالگر اسرائیل اعلام کرد، «کشتی آزادی» را مصادره و به بندر‌اشدود در جنوب فلسطین‌اشغالی منتقل کرده است. پیش‌بینی می‌شود کشتی دیگری نیز تا روز سه شنبه وارد سواحل نوار غزه شود. این کشتی حامل پرچم سوئد است. هر چند این کشتی‌ها نتوانسته‌اند خود را به مقصد برسانند اما همین اقدام حامل پیامی نمادین است که اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.
این کشتی حامل فعالانی از 15 کشور است که قصد داشتند خود را به نوار غزه برسانند و محاصره آن را که از 10 سال پیش تا کنون ادامه دارد بشکنند. این کشتی بیش از 70 روز پیش از نروژ به سمت نوار غزه حرکت کرد و با نزدیک شدن به سواحل نوار غزه، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به آن حمله کرد. شهروندان فلسطینی از حرکت این کشتی‌ها به سمت نوار غزه استقبال کردند و اقدام آنها را ستودند و از دست‌اندرکاران راه‌اندازی این کشتی‌ها قدردانی کردند. در همین رابطه جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که حمله رژیم صهیونیستی به کشتی لغو محاصره، نوعی راهزنی و تروریسم دولتی سازمان یافته است.
سایر رویدادها
*«حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: 291 کودک فلسطینی همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت به سر می‌برند.
 * رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که 20 فلسطینی از جمله چهار نفر از کارکنان شبکه القدس در کرانه باختری دستگیر و خودرو و اموالشان توقیف شده است.
 * رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع 14 آتش سوزی در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه خبر دادند که توسط بادبادک‌های جوانان فلسطینی به آتش کشیده شده‌اند.