kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

حضور پررنگ نژادپرست‌ها، نازی‌ها و افراطیون در انتخابات 2018 آمریکا

کارشناسان غربی هشدار می‌دهند به لطف حضور ترامپ، انتخابات 2018 کنگره آمریکا به جولانگاه رقابت نژادپرست‌ها، نازی‌ها و افراطیون تبدیل شده است.



بسیاری از کارشناسان معتقدند نژادپرستان و برتری‌گرایان در آمریکا با انتخاب ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا در سال 2016 جان تازه‌ای گرفته‌اند. پیش از این جریانات نژادپرست آمریکا تنها در حاشیه سیاست حضور داشتند اما این حضور با وجود ترامپ از حاشیه به متن آمده و بسیاری از کسانی که نه تنها از بیان این ایده‌های نژادپرستانه پشیمان نیستند بلکه از آنها حمایت می‌کنند، در انتخابات 2018 آمریکا نامزد شده‌اند.
خبرگزاری فرانسه در همین رابطه طی گزارشی نوشته: «این افراد امسال در عرصه ملی نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ آمریکا بیشتر در معرض دید بوده‌اند و عناصر عمدتا محافظه‌کار ترویج انزجار و نفرت که نهادهای دولتی را اداره می‌کنند، شرمساری بزرگی برای حزب جمهوری‌خواه محسوب می‌شوند. به‌طور مثال راسل والکر که برای کرسی در مجلس کارولینای شمالی مبارزه می‌کند مدعی است نژادپرست بودن به هیچ وجه ایرادی ندارد و یهودیان نوادگان ابلیس هستند.
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «در ویسکانسین، پل نهلن، نامزد حزب جمهوری‌خواه برای پر کردن آن کرسی در کنگره تلاش می‌کند که توسط پل رایان، رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا اداره می‌شود. وی به عنوان یکی از رهبران جنبش راست افراطی روی کار آمده؛ فردی که منتقدان هشدار می‌دهند قصد دارد در سیاست‌ها و فرهنگ آمریکا جای پای قوی‌تری برای ناسیونالیست‌های سفیدپوست به‌وجود آورد. ریک تیلر نیز که یکی از طرفداران پر و پا قرص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست از ایالت تنسی برای به دست آوردن کرسی در کنگره رقابت می‌کند. بر روی یکی از بیلبوردهای انتخاباتی وی نوشته شده بود: «آمریکا را مجددا سفید پوست بسازیم»
کارشناسان می‌گویند امسال تعداد بی‌سابقه‌ای از نامزدهای نژادپرست در انتخابات آمریکا حضور دارند و فردی که راه را برای آنها هموار می‌سازد و به آنها قدرت می‌دهد به احتمال زیاد رئیس‌جمهور آمریکا است. استفاده ترامپ از موضوعات مربوط به نژادپرستی و ضدمسلمانان که همگی با الفاظ متعصبانه مطرح شده‌اند دری را در سیاست بر روی افراد متعصب و افراط‌گر باز کرده که امری بی‌سابقه در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.تعصب در زندگی عمومی مردم نیز گسترش یافته است.
توهم ترامپ
خبر دیگر از آمریکا اینکه در حالی که بسیاری از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ترامپ در جامعه آمریکا به شدت منفور است اما خود مدعی شده میزان محبوبیتش در میان جمهوری‌خواهان حتی بیش از آبراهام لینکلن است.