kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

افشای حقایق دردناک از شکنجه زندانیان در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه

یک سازمان حقوق بشری به افشای «حقایقی دردناک از شکنجه ظالمانه شهروندان بحرینی به دست رژيم آل خليفه» پرداخته و اعلام کرده زندانیان بحرینی با شکنجه روحی و روانی شديدی مواجه هستند.



این سازمان حقوق بشری می‌گوید دست نوشته‌ای از یک زندانی بحرینی دریافت کرده که شرح کاملی از انواع شکنجه‌های روحی و روانی علیه زندانیان بحرینی و گرفتن اعتراف اجباری از زندانیان به اتهامات ساختگی و محکومیت آنان در دادگاه‌های ظالمانه را افشا می‌کند.
به گزارش صداوسيما به نقل از منامه پست بحرین ، در گزارش این سازمان همچنین آمده: «این قربانی شکنجه طی بازداشت 25 روزه خود، برای اعتراف به اتهامات ساختگی، در معرض انواع شکنجه قرار گرفته و پس از محکوم شدن به این اتهامات در دادگاه‌های ظالمانه، از وی سلب تابعیت شده است.»
در ادامه گزارش این سازمان می‌خوانیم: نیروهای امنیتی آل خليفه با یورش به خانه این شهروند بحرینی او را بازداشت و در حین انتقال به اداره پلیس مورد ضرب و شتم قرار داده و با دست و چشم بسته از او بازجویی کردند.
وی همچنین به لحاظ روحی و جسمی به شدت شکنجه شده و در حین بازجویی از خواب محروم بوده است. وی اجازه نداشته با وکیل خود تماس بگیرد و به اجبار به اتهامات نسبت داده شده اعتراف کرده است. این زندانی با توصیف شکنجه خود به عنوان «فجیع‌ترین و وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها» نوشته است: «احساس می‌کنم روحم در کالبدم تکه تکه شده است».
این قربانی بر اثر شکنجه‌هایی که شده، از درد و ناراحتی مداوم در مجاری ادرار، کلیه و کمر رنج می‌برد و در بیمارستان سلمانیه بستری است.