kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶

اگر مدیر «ارزشمند» بود، چرا کنار گذاشتید اگر سوء مدیریت داشت، چرا تجلیل کردید؟!(خبر ویژه)

اقدام دولت و رئیس‌جمهور در تقدیر از رئیس‌پیشین بانک مرکزی با وجود سوءتدبیرهای وی تعجب‌برانگیز است و نشان می‌دهد دولت به افکار عمومی اهمیت نمی‌دهد.

به گزارش جهان نيوز: ماجرای تغییر و تحولات در تیم اقتصادی دولت که به واسطه نابه‌سامانی در بازار ارز رخ داده است که باعث بهم ریختگی و التهاب شدید اقتصادی شده، یکی از موارد حائز اهمیت و قابل تامل است. بعد از افزایش سرسام آور قیمت ارز در کشور که باعث گرانی‌های شدید شد و بازار عملا درمانده به رکود چشمگیری رسید، مطالبه تغییر تیم اقتصادی دولت از سوی مردم و کارشناسان برای اصلاح روند موجود عنوان شد.
در این رابطه، کارشناسان اقتصادی بیان می‌کردند که رئیس‌جمهور باید چند نفر را عزل کند نه اینکه تغییر بدهد؛ زیرا مسئله فرد نیست باید به تیم و نوع نگاه اقتصادی آن توجه کرد. با این همه «ولی‌الله سیف‌» رفت و «عبدالناصر همتی» به بانک مرکزی آمد. اما چه رفت و چه آمدی! درحالی که همه انتظار عزل سیف را می‌کشیدند، وی نه تنها عزل و برکنار نشد بلکه با اتمام دوره‌اش از بانک مرکزی کنار رفت. این تاکیدی بود که دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت ضمن انتشار بیانیه‌ای بر روی آن تاکید کرد.
در این اطلاعیه آمده است: « درپی انتشار خبری در صدا و سیما مبنی بر «استعفای سیف به دلیل ماه‌ها فشار افکار عمومی»، دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت ضمن تکذیب این خبر به اطلاع می‌رساند که با اتمام دوره ریاست سیف بر بانک مرکزی عبدالناصر همتی به جای ایشان انتخاب شده است.»
رئیس‌جمهور حتی از سیف به سبب مدیریتی که در این دوره داشته تقدیر و تشکر هم کرد. رئیس‌جمهور با تشکر از ولی‌الله سیف، وی را مدیری بسیار سالم و ارزشمند دانست که با جدیت تمام سیاست‌های دولت را اجرا می‌کرد.
این در حالی است که در دوران زمامداری ولی‌الله سیف بر بانک مرکزی تصمیمات‌اشتباه وی به همراه تیم اقتصادی دولت باعث بروز مشکلات عدیده ارزی، پولی و مالی در کشور شد و در این بین حتی برخی از نزدیکان سیف بیان می‌کردند که وی برنامه‌ای برای بهبود وضعیت ارزی کشور ندارد.
مدیری که در زمان وی بحران‌های ارزی و مالی زیادی رخ داد و وی با وجود این مشکلات صندلی ریاست خود را ترک کرد نه تنها برکنار نشد بلکه ماند تا دوره‌اش تمام شود و نه تنها مواخذه و بازخواست نشد بلکه رئیس‌جمهور از وی تقدیر و تشکر به عمل آورد. سیف خود نیز نه تنها به خاطر این بحران‌ها عذرخواهی نکرد بلکه دوران مدیریت خود را پربار خواند و با کمال تعجب دستاورد این دوران را اصلاح نظام بانکی کشور عنوان کرد!