kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۲۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

حمله مسلحانه صهیونیست‌ها به تظاهرات «کودکان شهید» در غزه 2 شهید و 246 مجروح برجای گذاشت

هجدهمین راهپیمایی مسالمت‌آمیز بازگشت که «کودکان شهید ما» نام داشت هم با یورش وحشیانه نظامیان صهیونیستی رنگ خون گرفت. دو فلسطینی از جمله یک کودک 11 ساله در این حملات مسلحانه شهید و بیش از 246 نفر هم مجروح شدند که حال 11 نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.


  سرویس خارجی -

وزارت بهداشت فلسطین در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده در جریان راهپیمایی‌های روز جمعه دو کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و 246 نفر نیز زخمی شدند. طبق معمول در میان مجروحان شماری نیروی امدادگر و زن و کودک دیده می‌شود.
فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد «روز زمین»، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. فلسطینی‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان ‌اشاره می‌شود.
از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت تاکنون بیش از 160 فلسطینی به شهادت رسیده و حدود 17000 نفر نیز زخمی شده‌اند.در هجدهمین تظاهرات روز بازگشت که با عنوان «کودکان شهید ما» انجام شد، ارتش رژیم صهیونیستی مثل همیشه به طرف مردم گلوله و گاز ‌اشک‌آور شلیک کرد و یک پهپاد صهیونیستی شماری جوان فلسطینی را در شرق غزه هدف قرار داد. جوانان فلسطینی نیز لاستیک‌های خودرو را آتش زدند و اقدام به ارسال بادبادک‌های آتش‌زا نمودند که به نوشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» سبب دو حریق در اطراف غزه شد.
در همین رابطه «حازم قاسم» سخنگوی حماس گفت که این راهپیمایی نشانه استمرار مبارزه تا تحقق اهداف است و برای افشای مقدار جنایت صهیونیستی در زمینه قتل عمد کودکان فلسطینی است.
کودکی که از شهادت خود خبر داشت
«مجدی سطری» کودک 11 ساله فلسطینی که روز جمعه در جریان تظاهرات بازگشت در مرز غزه با عنوان «کودکان شهید ما» به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید، دو هفته پیش همراه با دوستانش نقش شهید را «بازی» کرده بود. شهادت این کودک بازتاب خاصی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها داشت. داستان از این قرار است که این کودک فلسطینی همراه با شماری از دوستانش سرگرم بازی بودند و در جریان این بازی که به نوعی شبیه‌سازی حمله دشمن صهیونیستی به غزه بود، این کودک به شهادت می‌رسد. دوستان مجدی نیز پس از شهادت وی، پیشانی‌اش را بوسیده و ناراحت و محزون در اطرافش می‌نشینند. تنها دو هفته پس از این اتفاق، این کودک فلسطینی که همراه با دیگر دوستانش در تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه حاضر شده بود، به ضرب گلوله نظامیان رژیم کودک‌کش به شهادت رسید.