kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

تمایل کردهای سوری به بشار اسد در جبهه شمال پس از مشاهده خیانت‌ آمریکا در جبهه جنوب

شبه‌ نظامیان کرد موسم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» پس از مشاهده خیانت آمریکا به تروریست‌ها در جبهه جنوب، با تحویل مناطق تحت کنترل خود در شمال به دولت مرکزی و ارتش سوریه، موافقت کردند.

تحولات این روزهای سوریه و منطقه، کردهای سوریه به سمت اتخاذ تصمیمی سنجیده و معنادار سوق داد؛ به گزارش خبرگزاری مهر، فرستادگان شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در دمشق با مقامات سوری بر سر «پایان جنگ» به توافق رسیدند.
همچنین، بر اساس این مذاکرات، کردها موافقت کرده‌اند که شهر «رقه» و دیگر مناطق تحت کنترل خود در استان «حسکه» را به دولت مرکزی تحویل دهند.
این تمایل به دمشق، پس از آن در کردها ایجاد شده است که آنها با مشاهده خیانت آمریکا به شبه نظامیان تروریست در جنوب، به درایت دریافته‌اند که نباید ملعبه ماجراجویی‌های آمریکا شوند، چون دیر یا زود، آمریکا به آنها نیز خیانت خواهد کرد.
چند هفته قبل و پس از آنکه حملات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در «درعا» شدت گرفت، واشنگتن رسما به تروریست‌های این منطقه اعلام کرد نمی‌تواند از آنها پشتیبانی کند و متعاقب آن، تروریست‌ها را مقابل حملات ارتش سوریه، تنها گذاشت.
حالا این اتفاق کردهای سوریه را به دمشق نزدیک کرده است. البته علاوه بر خیانت آمریکا در جنوب و بی‌اعتمادی کردها به واشنگتن، خطر ترکیه در شمال نیز کردهای سوریه را متقاعد کرده که به دمشق نزدیک شوند.
پیش از این مقامات سوریه، از جمله «بشار اسد»، بارها اعلام کرده‌اند کردها دو راه بیشتر ندارند؛ یا مناطق تحت کنترل خود را به دولت مرکزی تحویل دهند و یا اینکه، آماده جنگ باشند.