kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۱۷۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷

مجتهد: بن‌سلمان دروغ می‌گوید انصارالله ناو جنگی را منهدم کرد نه نفتکش!

افشاگر معروف سعودی اعلام کرد محمد‌بن‌سلمانِ احمق دروغ می‌گوید و کشتی مورد هدف در نزدیکی «باب‌المندب» یک ناو جنگی بوده است.

نیروی دریایی یمن روز چهارشنبه اعلام کرد که ظرف کمتر از 24 ساعت دو فروند کشتی نظامی ائتلاف سعودی را در سواحل غربی یمن هدف قرار داده است. بنا به اعلام منابع آگاه، این کشتی‌ها حامل تسلیحات و نیروهای وابسته به ائتلاف عربستان بود و قصد داشتند در ساحل این منطقه نیرو پیاده کنند. اما هنوز ساعاتی از این موضوع نگذشته بود که شرکت ملی نفت عربستان، آرامکو در بیانیه‌ای ادعا کرد در خلال جنگ این کشور با یمن، دو نفتکش آنکه هر کدام حامل دو میلیون بشکه نفت بوده، هدف قرار گرفته است. همچنین «خالد بن عبدالعزیز الفالح» وزیر انرژی عربستان بامداد پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شد این کشور عبور تمامی نفتکش‌های سعودی از باب‌المندب را موقتاً متوقف کرده است.
در همین ارتباط، «مجتهد» شاهزاده افشاگر سعودی اعلام کرد، کشتی هدف قرار داده شده در نزدیکی باب‌المندب، یک ناو جنگی سعودی بود اما بن سلمان ولیعهد عربستان نمی‌خواهد اعتراف کند که حوثی‌ها قدرت نابودی ناوهای جنگی‌اش را دارند به همین دلیل ادعا می‌کند که کشتی مورد هدف یک نفتکش بوده است.
مجتهد افزود، بن سلمانِ احمق نمی‌تواند بفهمد که اعتراف به ناتوانی در حفاظت از باب‌المندب پس از سه سال جنگ، خطرناک‌تر از اعتراف به هدف قرار گرفته شدن یک کشتی جنگی است.
یمن تاکنون چندین کشتی نظامی و ناوچه‌های نظامی وابسته به ائتلاف سعودی را در آب‌های غربی خود هدف داده و تاکنون اعلام نکرده است که به نفتکش کشوری حمله کرده است.