kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
افزایش قربانیان انفجارهای جنوب سوریه به 250 نفر

حزب‌الله، آمریکا را مسئول جنایات داعش در السویدا دانست

شمار قربانیان عملیات تروریستی داعش در شهر جنوبی «السویدا»ی سوریه به 250 نفر رسید. جنبش حزب‌الله لبنان آمریکا را عامل اصلی این جنایت خواند.


به گزارش ایسنا، منابع سوری اعلام کردند، شمار کشته‌های چهار حمله انتحاری داعش در شهر «السویدا»ی سوریه به 250 تن افزایش
یافت.
چهارشنبه گذشته این چهار تروریست غیرنظامیان را در خیابان‌های شهر السویدا و روستاهای اطراف آن، با انفجار بمب هدف قرار داده بودند. این حملات گسترده انتحاری، علاوه بر 250 کشته، 200 زخمی نیز برجای گذاشت.
به گزارش منابع سوری، 135 تن از کشته‌شدگان، غیرنظامی و بقیه نیز از نیروهای حامی دولت سوریه بوده‌اند.
آمریکا عامل این جنایت است
در پی وقوع حادثه تروریستی السویدا، جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، آمریکا را مسئول این جنایت دانست. به گزارش فارس، حزب‌الله در این بیانیه، واقعه السویدا را «کشتار وحشیانه» خوانده و اعلام کرده که «مسئولیت آن برعهده اشغالگران آمریکایی» است.
حزب‌الله لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که «ورود این عناصر با همه سلاح‌ها و تجهیزات و خودروهایشان از منطقه «التنف» سوریه انجام شده؛ جایی که نیروهای اشغالگر آمریکایی آنجا هستند و این عناصر مقابل دیدگان آنها بوده‌اند و این نشانه خطرناکی از شراکت نیروهای آمریکایی در این جنایت تروریستی علیه سوریه
است.»
روزنامه لبنانی «الاخبار» نیز با انتشار جزئیاتی از عملیات تروریستی داعش در السویدا، اعلام کرد که دست آمریکا و رژیم صهیونیستی در این عملیات، کاملاً هویدا است.