kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

هلاکت 87 تکفیری الشباب در عملیات کمین ارتش سومالی

تکفیری‌های گروه تروریستی «الشباب» که قصد حمله به یک پایگاه نظامی در جنوب سومالی را داشتند، در دام نیروهای ارتش گرفتار شدند و 87 تروریست تکفیری به هلاکت رسیدند.


«آدم اسحاق» جانشین وزیر اطلاع‌رسانی سومالی اعلام کرد، عناصر تکفیری «الشباب» که دوشنبه گذشته قصد حمله به یک پایگاه نظامی در ایالت «جوبالند» سومالی را داشتند، در کمین نیروهای ارتش گرفتار شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، اسحاق افزود: نیروهای ارتش که در حالت آماده‌باش به سر می‌بردند، حدود 87 نفر از اعضای این گروه را به قتل رساندند.
طبق گزارش خبرگزاری سومالی، جانشین وزیر اطلاع‌رسانی سومالی از ارتش و نیروهای جوبالند به دلیل این عملیات شجاعانه و شکست دادن عناصر الشباب قدردانی کرد.
این مسئول دولت سومالی بدون اشاره به تعداد نظامیان کشته شده در عملیات فوق، تنها به خانواده‌های قربانیان که در راه دفاع از وطن و شهروندان، جان خود را از دست داده‌اند، تسلیت گفت و متعهد شد که دولت درمان نظامیان زخمی را تسهیل کرده و در صورت نیاز آنها را به خارج از کشور منتقل نماید.
«عبدالعزیز ابومصعب» سخنگوی عملیات نظامی «الشباب» روز دوشنبه از حمله و یورش عناصر این گروه به یک پایگاه نظامی در جنوب سومالی خبر داده بود.
ابومصعب مدعی شد نیروهای الشباب ابتدا با یک خودروی بمب‌گذاری شده به این پایگاه حمله کرده و سپس به آن یورش بردند و پس از قتل 27 نظامی این پایگاه را به تصرف خود درآوردند و تعدادی از نظامیان نیز از طریق جنگل فرار کردند.
عناصر الشباب تابستان 2011 از موگادیشو پایتخت سومالی بیرون رانده شده‌اند. اما این گروه همچنان در بخش وسیعی از مناطق روستایی حضور دارد وحملاتی را علیه پایگاه‌های نظامی سومالی و خارجی انجام می‌دهد. الشباب شاخه گروه تروریستی «القاعده» در
شاخ آفریقا است.