kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
شوک تازه انقلابیون یمن به ائتلاف سعودی

انهدام ناوچه الدمام عربستان با موشک انصارالله

انقلابیون یمن ناوچه نیروی دریایی رژیم آل‌سعود موسوم به «الدمام» را در سواحل غربی یمن هدف قرار دادند.


انقلابیون یمنی در جدیدترین عملیات خود یکی از کشتی‌های جنگی سعودی را مورد حمله قراردادند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المسیره در خبری اعلام کرد نیروی دریایی یمن، کشتی جنگی موسوم به الدمام متعلق به نیروی دریایی عربستان را در سواحل غربی یمن هدف حمله قرار داد. سرهنگ عزیز راشد، دستیار سخنگوی ارتش یمن، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المسیره گفت، ناوچه ارتش سعودی موسوم به الدمام در تلاش بود به مزدوران تحت محاصره در سواحل غربی یمن در استان ساحلی الحدیده کمک کند.
وی گفت: «همان‌طور که در روز‌های گذشته گفتیم پس از عملیات جنگی و هجومی به مواضع متجاوزان در بندر المخاء در استان ساحلی تعز، عملیات‌های گسترده و دردناکتری علیه متجاوزان و ‌اشغالگران انجام خواهد شد و اکنون یک فروند ناوچه متجاوزان در سواحل غربی هدف حمله قرار گرفت و این یک حمله شوک‌آور نظامی موفقیت‌آمیز بود.» دستیار سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد، از آب‌های منطقه‌ای یمن با قدرت نیروی دریایی محافظت می‌شود و هدف از ایجاد نیروی دریایی یمن نیز حفاظت از آب‌های منطقه‌ای در برابر هرگونه تجاوز دشمن است در نتیجه این‌ها ضربات راهبردی به دشمن است و این ضربات نیز به صورت شدیدتر و بزرگ‌تر ادامه خواهد یافت.
با این حال ائتلاف سعودی اعتراف کرد که یک نفت‌کش عربستان در آب‌های دریای سرخ در حمله نیروهای یمنی آسیب دیده است. سخنگوی این ائتلاف در بیانیه‌ای با اعلام این خبر مدعی شد که کشتی‌ای که نیروی دریایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آن را هدف قرار داده‌اند، نفت‌کش بوده و خسارت‌های جزئی به آن وارد شده است.
سرهنگ «عزیز راشد» اضافه کرد، این یک موفقیت راهبردی است به خصوص آنکه این ناوچه دارای تجهیزات و امکانات نظامی و نیز حامل کارشناسان نظامی بود. این قدرت نظامی است که می‌تواند دشمن را به عقب‌نشینی از آب‌های منطقه‌ای و خاک یمن مجبور کند. ارتباط مزدوران در سواحل غربی با متجاوزان قطع شده است به همین سبب آنها تلاش می‌کنند به مزدوران در محاصره خود در سواحل غربی کمک کنند. دشمن تلاش کرد با پیشروی ناوچه خود توان دریایی یمن را بسنجد، اما رادار‌ها این ناوچه را رصد کردند و نیروی دریایی آن را هدف قرار داد. دشمن نمی‌تواند در آب‌های منطقه‌ای یمن مستقر شود یا نیرو پیاده کند.
از سوی دیگر، نیروی دریایی یمن در یک عملیات غافلگیرکننده در بندر المخاء واقع در استان ساحلی تعز ده‌ها متجاوز که بیشتر آنها فرماندهان اماراتی بودند را به هلاکت رساند. یک منبع نظامی در نیروی دریایی یمن اعلام کرد، نیروهای شرکت‌کننده در این عملیات به انبارهای تسلیحات و اتاق‌های عملیات دشمن حمله کردند. این عملیات برای دشمن غافلیگرکننده بود و نتایجش بنابر اعلام نیروی دریایی یمن نیز تلفات زیاد در میان متجاوزان و مزدوران بود و طی این عملیات نیز شماری از فرماندهان میدانی آنان کشته یا زخمی شدند.