kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۶۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

روحانی: 3 گل زدیم ترکان: روی پل هستیم(خبر ویژه)

مشاور ارشد رئیس‌جمهور درباره مذاکره با آمریکایی‌های ضد ترامپ، با اشاره به اصطلاحات مطرح در ورزش کشتی گفت: الان ما روی پل هستیم باید مقاومت کنیم.

به گزارش خبر آن‌لاین، اکبر ترکان درباره صحبت حسام‌الدین آشنا که گفته «زمان مذاکره با آمریکای ضد ترامپ رسیده است» به خبرآن‌لاین گفت: اصطلاحاتی در ورزش کشتی وجوددارد که برای آسان‌سازی موضوع می‌گویم وقتی کسی روی پل است موقع گفت‌وگو و مذاکره نیست، مذاکره باید در سر پا باشد.
مشاور رئیس جمهور درباره میزان اثرگذاری لابی با آمریکایی‌های مخالف دولت ترامپ اظهار کرد: الان ما در وضعیتی هستیم که باید مقاومت کنیم.
گفتنی است حسام‌الدین آشنا در روزهای گذشته گفته بود که زمان آن است که با آمریکای ضد ترامپ گفت‌وگو کنیم.
سخنان مشاور ارشد روحانی درباره روی پل رفتن دولت به اصطلاح کشتی‌گیران، در حالی است که آقای روحانی، برجام را فتح‌الفتوح بزرگ در مقابل قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا خوانده و گفته بود 3 گل زدیم و دو گل خوردیم.
با این اوصاف و براساس قضاوت آقای ترکان می‌توان گفت که آقای روحانی در واقع گل به خودی‌ها را پیروزی حساب می‌کرده است.
در ادامه همین سوءتفاهم‌ها، آقای ظریف وزیر خارجه، به اظهارات اخیر وندی شرمن واکنش نشان داد و گفت «کلمات در حقوق بین‌الملل براساس دانش ایشان از زبان انگلیسی تعریف نمی‌شوند. اگر او فکر می‌کند Lifting به معنای پایان تحریم‌ها نیست، به این دلیل است که با متون حقوقی آشنایی ندارد».
فارغ از معنی کلمات، آنچه روشن است و در اظهارات مقامات وزارت خارجه نیز دیده می‌شود این است که در عمل، تحریم‌ها برداشته نشده و به بهانه‌های مختلف (بعضاً حتی سخت‌تر از گذشته) بازگشته است و این در حالی است که دولتمردان می‌گفتند با توافق هسته‌ای همه تحریم‌های اقتصادی و مالی و بانکی یکجا برداشته می‌شود.