kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۶۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

واشنگتن پست: ترامپ یک غده سرطانی است مردم او را جارو خواهند کرد

روزنامه واشنگتن پست درمطلبی با شدیدترین انتقادات نسبت به ترامپ نوشته: ترامپ دیگر محلی از اعراب ندارد، او یک غده سرطانی است که باید هرچه زودتر جراحی شود. اگر جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها او را جارو نکنند، مردم این کار را خواهند کرد.

این روزها ترامپ از سوی احزاب و رسانه‌های جریان رقیب و حتی هم حزبی‌های خود در معرض شدیدترین انتقادها قرار دارد طوری که حتی طرفدارانش نیز جرات نمی‌کنند چندان در رسانه‌ها آفتابی شوند. از دوشنبه گذشته که پوتین با ترامپ دیدار کرد هنوز انتقادها فروکش نکرده است. نوع واکنش ترامپ به موضوع دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا در نشست هلسینکی، آن‌قدر جامعه سیاسی و غیر سیاسی آمریکا را علیه ترامپ به خشم آورده که برخی حتی نوشتند، رئیس‌جمهورشان به آنها خیانت کرده است. عده‌ای حتی به دنبال بازجویی از مترجم او هستند که در تمام لحظات گفت‌و‌گو‌ها با پوتین، همراه او بوده است!
دیروز نیز روزنامه آمریکایی واشنگتن پست حملات شدیدی را علیه ترامپ داشت. این روزنامه رئیس‌جمهور آمریکا را به یک «غده سرطانی» تشبیه کرد که «باید با جراحی از جامعه آمریکا بیرون انداخته شود.» در این گزارش آمده: «در طول یک سال و نیم گذشته ما از طرفداران ترامپ شنیده‌ایم به آنچه که او انجام می‌دهد توجه کنید نه آنچه که می‌گوید. او مطمئنا بی‌ملاحظه و خام است اما او می‌رود تا دوباره آمریکا را بزرگ سازد نه او قرار نیست این کار را انجام دهد. او از اول هم قرار نبود چنین کاری انجام دهد.»
واشنگتن پست می‌افزاید: «این وضعیت ما را به کجا می‌رساند؟ از اجلاس هلسینکی چه چیزی می‌توان برداشت کرد؟ یا ترامپ بیش از آن بی‌لیاقت است که کار خود را به عنوان رئیس‌جمهوری ادامه دهد یا طبیعت غارتگر او همچنانکه در فعالیت‌های تجاری‌اش خود را نشان داد. بگذریم از لاف‌زدن‌هایش در مورد تعرض به زنان که به اقدام او در جمع کردن صفت‌های پست برای افزایش قدرتش منتهی شده است. در هر صورت او از تمام خطوط رفتارهای قابل قبول یک رئیس‌جمهور فراتر رفته و در حکم خطری آنی و عیان برای آمریکاست.»
در پایان این مقاله آمده: «رئیس‌ جمهور ما که وظیفه اصلی‌اش دفاع از قانون اساسی و کشور در مقابل تهاجم است در کنار دشمن ژئوپولیتیکی اصلی ما قرار می‌گیرد و برای خدمت به حس برتری‌طلبی‌اش به دو نهاد بسیار مهم ما خیانت می‌کند. یک سرطان در بین ما زندگی می‌کند و مردم آمریکا باید در قطع آن دقیق باشند. اگر جمهوریخواهان این کار را الان انجام ندهند دموکرات‌ها احتمالا آن را در ماه نوامبر جارو خواهند کرد. تاریخ ثبت خواهد کرد که بزرگ بودن آمریکا چه زمانی و به دست چه کسی متوقف شد.»
رسوایی دیگر
اما در گرماگرم انتقادهای تند و تیز رسانه‌ها علیه ترامپ جنجال تازه‌ای به راه افتاده است. نیویورک‌تایمز در این زمینه گزارش داده که «اف‌بی‌ای» از تلاش ترامپ برای لاپوشانی‌ فساد جنسی‌اش فایل ضبط‌شده دارد. بر اساس این گزارش «مایکل کوهن»، وکیل شخصی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دو ماه قبل از انتخابات سال 2016، مکالمه خودش با ترامپ که درباره پرداخت حق‌السکوت به مدل سابق مجله «پلی‌بوی» برای جلوگیری از افشاگری‌های او درباره روابط جنسی‌اش با ترامپ بوده را ضبط کرده است. روزنامه نیویورک‌تایمز با گزارش این خبر افزود این فایل ضبط‌ شده جزو اسنادی است که «اف‌بی‌آی» در جریان حمله فروردین‌ماه به دفتر کار و منزل «مایکل کوهن» به دست آورده است.
وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیق درباره نقش «کوهن» در پرداخت حق‌السکوت به چند زن، برای جلوگیری از افشاگری‌های آنها درباره روابط جنسی‌شان با ترامپ، قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 است. دادستان‌های آمریکایی به دنبال تحقیق درباره این موضوع هستند که آیا این پرداخت‌ها، قوانین فدرال در زمینه مسائل مالی ستادهای انتخاباتی را نقض کرده‌اند یا خیر. هر گفته‌ای از ترامپ درباره چنین پرداخت‌هایی برای آنها حائز اهمیت است.  وجود این فایل ضبط ‌شده، از سوی دیگر باعث ایجاد تردیدهای بیشتر بر سر تاکتیک‌هایی خواهد شد که ترامپ و دستیارانش از آنها برای پنهان کردن فسادهای جنسی او استفاده کرده‌اند. این فایل، همچنین نمایانگر خطراتی است که کوهن اکنون ممکن است برای ترامپ ایجاد کند. او که زمانی کلیددار بسیاری از رازهای ترامپ محسوب می‌شد، اکنون بیش از پیش به سمت همکاری با دادستان‌ها علیه رئیس‌جمهور ترامپ متمایل شده است. «رادولف جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز گفت‌وگوی ترامپ بر سر پرداخت این پول را تأیید کرده، اما مدعی شده که این پول در نهایت پرداخت نشده است. او گفته فایل ضبط‌شده که کمتر از دو دقیقه است نشان می‌دهد که ترامپ هیچ کار ‌اشتباهی انجام نداده است.