kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
آیت‌الله نوری همدانی:

بدبینی به دشمن و اعتماد به داخل راه برون‌رفت از مشکلات است

استاد برجسته درس خارج حوزه با ‌اشاره به مشکلات کشور، مدیریت صحیح را راه برون رفت از مشکلات دانست و گفت: وحدت، انسجام و اعتماد به مردم و توان داخلی و بی‌اعتمادی به دشمن می‌تواند در موفقیت کشور اثرگذار باشد.



به گزارش رسا، این مرجع تقلید در دیدار اساتید سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم، مشهد، تهران و اصفهان حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی را از اوجب واجبات دانست و بر ضرورت حراست روحانیت از انقلاب اسلامی تأکید کرد. وی ولایت فقیه را یکی از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: تمام تلاش ولی فقیه حل مشکلات و حفظ عزت مردم است. آیت‌الله نوری همدانی همچنین با‌ اشاره به مشکلات کنونی کشور، مدیریت صحیح را راه برون رفت از مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: وحدت، انسجام و اعتماد به مردم و توان داخلی و بی‌اعتمادی به دشمن می‌تواند در موفقیت کشور اثرگذار باشد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه خوشبختانه حوزه‌های علمیه انقلابی هستند و باید باقی بمانند، تأکید کرد: حوزه انقلابی در درجه اول نیاز به فقیه دارد؛ یک فقیه هم باید در عرصه فقاهت و هم در زمینه جهاد کار کند؛ نیازهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، قضایی، اعتقادات، عبادات، اخلاق و موارد دیگر برای سعادت و هدایت انسان در معارف دینی بیان شده است. این مرجع تقلید بی‌تفاوتی و سستی را سبب عقب‌ماندگی دانست و تصریح کرد: یک عالم باید زمان‌شناس و فریادگر باشد و حرف مردم را بیان کند، دشمن از صدای فقیه در هراس است و در طول تاریخ فقهای ما در دو جبهه فقه و جهاد حضور داشته‌اند و اهل مبارزه بودند که کتاب شهدا الفضیلة شرح حال برخی از این علما و فقها را بیان می‌کند.