kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
در حاشیه شبهه‌پراکنی صفحه فارسی وزارت خارجه آمریکا

ترامپ فکری به حال فضولات انسانی در آب آشامیدنی مردم آمریکا کند

صفحات فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در حالی از شبهات دست چندم و قدیمی برای تخریب جمهوری اسلامی و ناتوان نشان دادن نظام برای تامین آب و برق مردم ایران سوءاستفاده می‌کند که اخبار رسمی رسانه‌های این کشور نشان می‌دهد که بسیاری از ایالت‌های آمریکا دچار بحران بوده و حتی در آب شرب برخی از مردم فضولات انسانی و...نیز مشاهده می‌شود!
سرویس سیاسی-

توئیتر فارسی وزارت خارجه آمریکا که برای ایجاد جنگ روانی در ایران به راه افتاده و هر از گاهی شبهاتی سطحی را مطرح می‌سازد در تازه‌ترین شیرین‌کاری خود نوشته است : «آیا به نظر شما قطعی‌های مدام و غیر قابل پیش‌بینی برق در سراسر ایران و صادرات برق ایران به کشورهای همسایه با وعده «برق مجانی» که ۴۰ سال پیش پس از انقلاب داده شد، همخوانی دارد؟‎»
«وعده آب و برق رایگان» شبهه‌ای است که در سال‌های متمادی از سوی برخی افراد و به صورت طوطی وار و به نقل از دیگران مطرح می‌شود و افرادی که از این شبهه برای تخریب انقلاب اسلامی بهره می‌برند خود اطلاعی از صحت و کذب آن ندارند.
واقعیت ماجرا چیست؟!
8 اسفند 1357 یعنی کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی عباس امیرانتظام معاون نخست‌وزیر و سخنگوی دولت موقت که بعدها به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت و پس از محاکمه به حبس ابد محکوم شد اعلام کرد : لوایح بسیاری در مورد رفع مشکل مردم بخصوص طبقه کم درآمد از تصویب هیئت وزیران گذشته است و برای تصویب به شورای عالی انقلاب ارسال شده است، یکی از این لوایح مربوط به بخشودگی بهای آب و برق است که امیدوارم روز پنج‌شنبه عین تصویب نامه را با سایر لوایح تصویب شده اعلام کنم.
این خبر و به نقل از سخنگوی دولت در صفحه اول روزنامه کیهان مورخه 8 اسفند 1357 به این صورت منتشر شد که : « برای کم درآمدها؛ آب و برق مجانی می‌شود»
نگاه به متن خبر نشان می‌دهد که اولا رایگان شدن آب و برق برای کم درآمدها و آن هم به صورت لایحه‌ای مطرح بود که در آن برهه تقدیم شورای انقلاب شده بود تا بررسی و در صورت امکان اجرایی شود.
با توجه به آنچه ذکر شد مشخص می‌شود که این وعده نه از سوی امام خمینی(ره) رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی که از سوی سخنگوی دولت موقت مطرح شده بود، امام خمینی(ره) نیز در سخنرانی‌های متعدد خود به این وعده و تلاش دولت‌اشاره و تصریح کرده بودند که به این وعده‌ها دل خوش نکنید و صد البته که امام در دیدارهای متعدد خود از مسئولین می‌خواستند تا محرومین را مورد توجه قرار داده و به مشکلات آنان رسیدگی کنند و این با آنچه که رسانه‌های معاند و از جمله صفحات فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در پی القای آن هستند کاملا متفاوت است.
فضولات انسانی
در آب آشامیدنی مردم آمریکا
چه می‌کند؟!
نکته دیگری که بایستی بدان توجه داشت اینکه وزارت خارجه آمریکا در حالی از کمبود آب و برق در ایران ذوق زده شده و با صغری کبری چیدن‌های خنده‌دار در پی القای ضعف جمهوری اسلامی است که بحران آب و برق در برخی ایالت‌های آمریکا به شدت جدی است.
در نیویورک و واشنگتن، شاید دو دهه پیش کمتر کسی باور می‌کرد که در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، مشکل آب آشامیدنی وجود داشته باشد. اما حتی ایالت کالیفرنیا نیز در سال 2017 بحران آب را تجربه کرد. این بحران در آمریکا به اندازه‌ای جدی است که در برخی ایالت‌ها پلیس آب تشکیل شده است و با هر گونه هدردادن آب به شدت مقابله می‌شود. اگر پلیس آب مشاهده کند که فردی با آب تصفیه شده در حال شستن خودروی خود هست این فرد 500 دلار جریمه می‌شود. در لس آنجلس، پلیس آب، با آبیاری چمن یا باغچه با آب تصفیه به شدت مقابله می‌کند.
زیرساخت‌های فرسوده آب سالم در آمریکا، در حال حاضر بسیاری از ایالت‌های آمریکا را با مشکل کمبود آب سالم مواجه کرده است. از آپالاچیان در کنتاکی گرفته تا مرزهای تگزاس،از ویرجینیای غربی تا کارولینای شمالی میلیونها آمریکایی به ویژه حاشیه‌نشینان شهرها با مشکل آب آشامیدنی دست به‌گریبان هستند. به جز کمبود آب، در برخی مناطق، موادی از جمله سرب، زغال سنگ، نفت و حتی پسماندهای انسانی در آب‌ آشامیدنی یافت می‌شود که سلامت شهروندان را به شدت به خطر می‌اندازد.
فروردین ماه سال جاری معترضان در ميشيگان آمریکا و در اعتراض به بحران آلودگي آب آشاميدني، وارد ساختمان کنگره ايالتي شدند.پليس ايالت ميشيگان مانع ورود معترضان به داخل اتاقهاي ساختمان کنگره ايالتي شد.
از سوی دیگر در رویدادهای مختلف از طوفان گرفته تا سیل نیز برق میلیون‌ها شهروند ایالت‌های مختلف آمریکا قطع می‌شود و کسی نیز پاسخگو نیست و این در کشوری روی می‌دهد که صدها میلیارد دلار هزینه تسلیحات نظامی کشتار جمعی کرده و در اقصی نقاط عالم نیز هزاران میلیارد دلار تا به حال هزینه نموده است ولی حاضر نیست این دلارهای زبان بسته را برای آسایش مردم این کشور مصروف سازد!