kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴

جنون صهیونیستی اسرائیل تمام گذرگاه‌های غزه را بست!

مصر و رژیم صهیونیستی در اقدامی هماهنگ و در راستای فشار بر مردم غزه، گذرگاه رفح را هم بستند. حالا تمام گذرگاه‌های این باریکه، بسته است!

تاکتیک جدید مردم غزه یعنی استفاده از بادبادک‌های آتش‌زا، صهیونیست‌ها را به جنون کشانده است. صهیونیست‌ها می‌گویند، بادبادک‌های آتش‌زا تا کنون حدود 500 هکتار از مزارع آنها را نابود کرده و هشت میلیون و 500 هزار شکل (2میلیون و 500 هزار دلار) به اقتصاد این رژیم خسارت وارد کرده است. برای مقابله با این وضع، صهیونیست‌ها تصمیم گرفته‌اند، تنبیه دسته جمعی ساکنان غزه را با مسدود کردن آخرین گذرگاه این باریکه یعنی رفح، تشدید کنند.
به گزارش فارس، مقامات رژیم صهیونیستی دوشنبه شب تصمیم خود مبنی بر بستن تنها گذرگاه تجاری در مرز غزه یعنی «کرم ابوسالم» را به فلسطینی‌ها ابلاغ کردند. نوار غزه که از همه‌سو در محاصره است، برای ارتباط با دنیای خارج، هفت‌ گذرگاه دارد که همه آنها تحت کنترل تل‌آویو یا قاهره- تل‌آویو است. تمام این گذرگاه‌ها به جز سه گذرگاه رفح، ابوسالم و ایزر که با مقررات خاص گاهی باز می‌شود، بیش از 11 سال است که بسته هستند.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته دستور بستن گذرگاه «کرم ابوسالم» تنها گذرگاه تجاری نوار غزه را صادر کرد و این دستور هفته جاری ابلاغ شد. رژیم صهیونیستی اعلام کرده گذرگاه مذکور را «به صورت کامل» می‌بندد و فقط اجازه ورود دارو در زمان نیاز را می‌دهد. «جمال الخضری» رئیس ‌کمیته مردمی مقابله با محاصره غزه هم اعلام کرده رژیم صهیونیستی اخیرا ورود بیش از هزار نوع کالا را به نوار غزه ممنوع کرده است. وی گفته این ممنوعیت شامل ورود انواع مواد خام، مصالح ساخت‌وساز، پارچه، لباس و دستگاه‌های برقی است.
الخضری درباره پیامدهای این اقدام نیز چنین گفت: «رژیم صهیونیستی دنبال پایان دادن به فعالیت‌های اقتصادی باقیمانده در نوار غزه و فلج کامل این منطقه است. این اقدام منجر به بالا رفتن میزان فقر و بیکاری میان جمعیت دو میلیونی نوار غزه خواهد شد. از سوی دیگر خبرگزاری «صفا» اعلام کرد رژیم صهیونیستی مساحت صید در سواحل نوار غزه را از شش مایل به سه مایل کاهش داده است.»
گذرگاه رفح واقع در مرز نوار غزه با مصر نیز از دیروز از هر دو جهت (فلسطینی و مصری) بسته شد. مصر روز دوشنبه یک اتوبوس حامل مسافران از نوار غزه را به دلیل وجود مشکلات فنی! برگشت داد. اعلام بسته شدن ناگهانی گذرگاه رفح تنها ساعاتی پس از بسته شدن گذرگاه «کرم ابوسالم» صورت گرفته است!
همزمان، پایگاه عبری زبان واللا گزارش داد، در واکنش به پرواز بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت شهرک‌های یهودی نشین مجاور غزه، علاوه‌بر بستن گذرگاه ابوسالم، تصمیمی برای کاهش سه مایلی مساحت ماهیگیری اتخاذ شده است. رژیم صهیونیستی که از توقف ارسال بادبادک‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت اراضی ‌اشغالی عاجز مانده است و نمی‌تواند راه چاره‌ای برای آن بیاید، دست به مجازات‌های تازه‌ای علیه این منطقه زده است.
واکنش حماس
جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به مجازات‌های جدید رژیم صهیونیستی علیه غزه بیانیه‌ای صادر کرد. فوزی برهوم، سخنگوی حماس در این بیانیه تاکید کرد که اقدام جدید رژیم صهیونیستی به بستن گذرگاه کرم ابوسالم و محروم کردن ساکنان نوار غزه از ابتدایی‌ترین مؤلفه‌ها و لازمه‌های زندگی، جنایتی ضد بشری در کنار دیگر جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین و ساکنان غزه است. برهوم تصریح کرد که سکوت کشورهای منطقه و جامعه جهانی نسبت به این جنایات و تجاوزات و نبود قطعنامه‌هایی برای بازداشتن رژیم صهیونیستی از ادامه تجاوزاتش، این رژیم را بیش از پیش نسبت به ارتکاب چنین جنایاتی گستاخ‌تر کرده است.