kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
منفور‌ترین چهره جهان معرفی شد

ششمین جایزه بین‌المللی باروت خیس به ترامپ رسید

ششمین جایزه بین‌المللی باروت خیس بعد از شمارش آرای مردمی، به ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تعلق گرفت و وی به عنوان منفورترین چهره جهانی معرفی شد.



در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی باروت خیس که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، سومین جایزه انصارالمستضعفین به سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس به دلیل مجاهدت‌هایش در طول سالیان گذشته رسید که به دلیل عدم حضور ایشان در مراسم جایزه به نماینده وی تحویل داده شد. هدایایی معنوی نیز از سوی خانواده معظم شهدا به نماینده سرلشکر قاسم سلیمانی تقدیم شد.
به گزارش فارس، در ادامه مراسم، ششمین جایزه بین‌المللی باروت خیس که نشان دهنده منفورترین چهره در جهان است، پس از شمارش آرای مردمی، به ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تعلق گرفت. جایزه باروت خیس از سال 91 آغاز به کار کرده است و هر ساله منفورترین چهره سیاسی جهانی را معرفی می‌کند. باروت خیس یک جایزه مردمی است که با هدف استکبارستیزی و نشان دادن چهره شوم دشمن، راه‌اندازی شده است.
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم اظهار داشت: آنچه که در سرزمین‌های اسلامی از سوی دشمنان انجام می‌شود جز خشونت، پایمال کردن حق، ویران کردن خانه‌ها و مزارع و کشتن کودکان مظلوم چیز دیگری نیست. یمن قرار بود طی چند هفته تسلیم شود، اما ببینید که در سایه اسلام عزیز مردم این کشور کماکان ایستاده‌اند و امروز در سوریه، عراق و لبنان هم عمیق‌تر از هر زمانی خط ایستادگی وجود دارد و به همین دلیل است که می‌گوییم افق‌های روشن پیش روی ماست.
وی اظهار داشت: روزی رژیم کودک‌کش صهیونیستی شعار نیل تا فرات می‌داد، اما امروز در حفاظت از خانه‌های خود در فلسطین وامانده است.
هماهنگی آمریکا و سعودی‌ها 4 ماه قبل از شروع جنگ یمن در کاخ سفید
نماینده جنبش انصارالله یمن نیز طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: آمریکا از 4 ماه قبل از آغاز جنگ یمن، رهبران سعودی را به کاخ سفید فراخواند و جزئیات عملیات را با آنها در میان گذاشت. آمریکا چند هفته به سعودی فرصت داد تا این عملیات را به انجام برساند، اما نتوانست. وی گفت: ترامپ با نظریه گاو شیرده در برابر دوربین‌ها ظاهر شد و گفت که سعودی‌ها بدون کمک آمریکا حتی یک هفته هم نمی‌توانند دوام بیاورند.
نماینده جنبش انصارالله یمن افزود: آمریکا به فروش سلاح به سعودی ادامه داده و او را مثل یک گاو شیرده می‌دوشد اما این ارتش و نیروهای مردمی یمن بودند که سامانه‌های تهاجمی آمریکا را به شکست کشاندند.
وی تصریح کرد: آمریکا با برگه شیطان بازی می‌کند و می‌کوشد خود را به عنوان کبوتر صلح نشان دهد.
نماینده جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه هرکدام از شما در جهان اسلام از جایگاه خود، ملت یمن را یاری می‌کنید، گفت: به رهبر انقلاب و همه آزادی‌خواهانی که در کنار ملت یمن ایستادند، درود می‌فرستم.