kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
پس از شلیک 200 موشک و خمپاره به اسرائیل

جهاد اسلامی: از این پس معادله همین خواهد بود / موشک جواب موشک

جهاد اسلامی فلسطین پس از شلیک 200موشک و خمپاره به سرزمین‌های ‌اشغالی در طول جنگ یک‌شنبه و دوشنبه اعلام کرد، درستی معادله «موشک مقابل موشک» ثابت شد و همین معادله، دشمن را ناچار به توقف حملات و قبول آتش‌بس کرد.

عضو ارشد جهاد اسلامی فلسطین ضمن اعلام اینکه مقاومت حق کامل برای پاسخ به جنایات رژیم ‌اشغالگر را برای خود محفوظ می‌دارد، اعلام کرد معادله موشک مقابل موشک، دشمن صهیونیستی را مجبور به توقف حملات و قبول آتش‌بس کرد.
«خالد البطش» سپس از آمادگی کامل مقاومت در نوار غزه برای پاسخ به حملات دشمن صهیونیستی خبر داد و تصریح کرد، رژیم ‌اشغالگر در تحقق اهداف خود طی حمله اخیر به نوار غزه ناکام ماند و نتوانست قواعد درگیری را تغییر دهد و به راهپیمایی‌های بازگشت خاتمه دهد و این راهپیمایی‌ها با همان شور قبل ادامه پیدا خواهد کرد.
به گزارش فارس، به نقل از وبگاه «الرساله»، «البطش» این را هم اضافه کرد که، حمله اخیر رژیم صهیونیستی که ملت فلسطین و کودکان را هدف قرار داد، این ملت را نترساند بلکه نشان داد که دشمن صهیونیستی مرتکب جنایتی جدید شده و جامعه بین‌المللی باید در مقابل رژیم ‌اشغالگر
 بایستد.
گفتنی است طی روزهای شنبه و یک‌شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه حمله کردند و بر اثر این حمله وحشیانه دست‌کم دو فلسطینی شهید و 30 نفر زخمی شدند.
مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این جنایت، 200موشک و خمپاره به سمت اراضی ‌اشغالی شلیک کرد که صهیونیست‌ها فقط زخمی شدن 3 نظامی‌شان بر اثر این حملات را تأیید کردند.
تشییع شهدا
عصر روز یک‌شنبه اما هزاران تن از مردم فلسطین جنازه‌های شهیدان «لوی کحیل» و «امیر النمره» 15 ساله را که در حملات دو روزه اسرائیل به غزه به شهادت رسیده بودند تشییع کردند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین از غزه، تشییع‌کنندگان با پیمودن خیابان‌های شهر غزه به منزل این دو شهید در محله الصبره واقع در مرکز این شهر رسیدند، سپس نماز میت را در مسجد عبدالله‌عزام اقامه کردند.
در این مراسم، اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن تهدید رژیم ‌اشغالگر اسرائیلی گفت: «خون پاک کودکانی که در شهر غزه به زمین ریخته شد، به هدر نخواهد رفت و ‌اشغالگران از مجازات به دست مقاومت فلسطین در امان نخواهند بود... حق بازگشت انکار‌نشدنی است و نه ترامپ و نه قرارداد قرن نخواهد توانست درخصوص حق بازگشت تغییری ایجاد کند، چرا که ملت ما محکم ایستادگی می‌کند و سرنوشت خوبی را
 رقم می‌زند.»
رئیس‌دفتر سیاسی حماس همچنین گفت: «غزه مانند یک قلعه و دژی است که با امواج سقوط نخواهد کرد و کشتی آن علی‌رغم امواج غرق نخواهد شد و به حرکت خود ادامه می‌دهد تا در سرزمین فلسطین لنگر بیندازد.»
ترس و وحشت صهیونیست‌ها
ارتش رژیم صهیونیستی از بیم حملات موشکی مقاومت، از استقرار سامانه‌های دفاع موشکی جدیدی از نوع «گنبد آهنین» در تل‌آویو و جنوبی اراضی ‌اشغالی خبر داد.
«اویخای ادرعی»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «ارتش اسرائیل شماری از نیروهای ذخیره فعال در یگان دفاع هوایی را به منظور تقویت پدافند هوایی فرا خوانده است... ارتش به تداوم حمایت از شهروندان اسرائیلی مصمم است و خود را برای سناریوهای مختلف آماده کرده است.»