kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

تبادل آتش سنگین بین غزه و اسرائیل کابینه رژیم صهیونیستی جلسه اضطراری تشکیل داد

آتش‌بسی که با میانجیگری مصر بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه اعلام شده بود، چند ساعت بعد از اجرایی شدن، از سوی رژیم صهیونیستی نقض شد و بر اثر حمله جنگنده‌های این رژیم در ساعات اولیه صبح روز یکشنبه به مناطق مختلف غزه دست‌کم دو فلسطینی شهید و 30 نفر زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز با شلیک 200 موشک و خمپاره پاسخ تجاوزات را داد.


سرویس خارجی-

رژیم صهیونیستی اعلام کرده، در ساعات اولیه صبح روز یکشنبه مقر مقاومت فلسطین در شرق غزه را بمباران کردند تا بدین ترتیب، آتش‌بسی که با میانجیگری مصر در غزه اعلام شده بود، مجددا نقض شود. رژیم صهیونیستی دلیل این حملات را هم «شلیک شدن تعدادی خمپاره و موشک به سمت شهرک‌های اسرائیلی» عنوان کرده و مدعی شده در پاسخ به این حملات، «سکوهای پرتاب موشک حماس» را هدف قرار داده است.
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده، بیش از 40 هدف متعلق به گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس در نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داده است. این در حالی است که منابع فلسطینی می‌گویند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی، مساجد، مدارس و مناطق مختلف را بمباران کرده است.
تصاویر منتشر شده از داخل باریکه غزه اما، گفته‌های حماس را تایید می‌کند. مرکز رسانه‌ای فلسطین در این باره گزارش داده تنها در حمله به یک ساختمان مسکونی در غرب شهر غزه، دو نوجوان شهید و 11 تن دیگر زخمی شدند. اسامی این دو نوجوان «امیر النمره» 15 ساله و «لوی کحیل» 16 ساله عنوان شده است. ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه نیز چندین‌بار با توپخانه و جنگنده به مناطق مختلفی در غزه حمله کردند که این حمله بزرگ‌ترین عملیات هوایی از زمان جنگ 2014 با مقاومت در این منطقه بوده است.
پاسخ کوبنده مقاومت
گروه‌های مقاومت فلسطینی اما این بار نیز ساکت نبودند و با شلیک دست کم 200 موشک و خمپاره به سمت سرزمین‌های ‌اشغالی، به حملات صهیونیست‌‌ها پاسخ دادند. ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد طی چند ساعت بیش از 174 راکت و موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد که گنبد آهنین توانست تنها 30 راکت را هدف قرار دهد.
در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی همچنین آمده: بیش از 174 فروند از این راکت‌ها و موشک‌ها، به مناطق مختلفی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه برخورد کرده و سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین فقط توانستند حدود 30 فروند از آنها را هدف قرار دهند. صهیونیست‌ها با سانسور خبرهای مربوط به تلفات عملیات نیروهای مقاومت فلسطینی تنها اعلام کردند در پی برخورد راکت‌های فلسطینیان به شهرک «سدیروت»، 3 نیروی آنان مجروح شد در حالی که منابع فلسطینی از مجروح شدن دست‌کم 6 صهیونیست خبر می‌دهند. به گفته منابع فلسطینی ترس و وحشت سراسر سرزمین ‌اشغالی را فرا گرفت و اسرائیلی‌ها به پناهگاه‌ها فرار کردند.
جلسه اضطراری نتانیاهو
«عوفر جندلمن»، سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده، نتانیاهو با آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ و رئیس ‌ستاد مشترک و فرماندهان امنیتی جلسه اضطراری برگزار کرد و در این جلسه، آنها تصمیم گرفته‌اند که عملیات قوی را علیه حملات حماس صورت دهند.