kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

تظاهرات بزرگ جدایی‌طلبان اسپانیا در کاتالونیا

ده‌ها هزار نفر در منطقه کاتالونیای اسپانیا به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از استقلال این منطقه و سیاستمداران استقلال‌طلب تظاهرات کردند.



در ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند 96) دادگاه عالی اسپانیا ۲۵ تن از سیاستمداران کاتالونیا را به دست داشتن در سازمان‌دهی برگزاری رفراندومی که از سوی دولت مرکزی غیرقانونی شناخته شد، متهم کرد. به دنبال آن برخی از این سیاستمداران بازداشت و برخی دیگر از کشور‌گریختند.
طی 4 ماه گذشته بارها مردم منطقه کاتالونیا به خیابان‌ها آمده و خواستار آزادی این سیاستمداران استقلال‌طلب شده‌اند. دیروز نیز مردم در حمایت از سیاستمداران کاتالونیا در بارسلون تجمع و راهپیمایی کردند و از دولت مادرید خواستند تا سرکوب سیاستمدارانی که در جریان رفراندوم استقلال‌طلبی ۲۰۱۷ این منطقه نقش داشتند، پایان دهد.
 پلیس کاتالونیا اعلام کرده در جریان راهپیمایی حمایتی از سیاستمداران استقلال‌طلب در این منطقه خودمختار اسپانیا، ۱۱۰ هزار تن شرکت داشتند. این راهپیمایی از سوی مجمع ملی کاتالونیا، انجمن فرهنگی اومنیوم و انجمن حق مدنی کاتالونیا برگزار شد. مردم در این راهپیمایی شعار «نه به زندان، نه به تبعید، ما می‌خواهیم سیاستمدارانمان بازگردند» سر می‌دادند. معترضان همچنین از مقام‌های دولت اسپانیا خواستند تا از سیاستمداران کاتالونیایی که در حبس هستند یا از منطقه‌گریخته‌اند، رفع اتهام شود.