kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
با دستور ولیعهد عربستان

نظامیان سعودی از انتشار فیلم درباره وضعیت وخیم خود در یمن منع شدند

ولیعهد سعودی دستور داده نیرو‌های ارتش عربستان که در یمن حضور دارند، از ضبط و انتشار هرگونه فیلمی که در آن از وضع مادی یا روحی خود گله می‌کنند، بپرهیزند.




نظامیان سعودی به دنبال شکست‌های پی‌در‌پی در 38 ماه گذشته در یمن دچار شکست روحی نیز شده‌اند. بارها ویدیوهایی از شکایت سربازان سعودی از وضع بد خود در مرزهای یمن منتشر شده و آل‌سعود همواره با اعطای برخی امتیازات به آنها سعی در ساکت کردنشان داشته است. اخیرا خبر رسیده بود که «ملک سلمان» پادشاه سعودی در فرمانی امتیازات ویژه‌ای برای سربازان حاضر در نبرد یمن اعطا کرده است. اما گویا وخامت اوضاع سربازان سعودی پایانی ندارد و این بار محمد بن سلمان ولیعهد سعودی شخصا وارد عمل شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد بن سلمان»، ولیعهد و وزیر جنگ رژیم سعودی در پی گسترش انتشار ویدیوهایی از نظامیان سعودی که از وضعشان در جبهه‌های جنگ در جنوب این کشور شکایت دارند، دستور داده نیروهای ارتش به خصوص آنهایی که در مرزها مستقر هستند، از ضبط هرگونه فیلمی که در آن از وضع مادی یا روحی خود گله می‌کنند، بپرهیزند.
«العهد الجدید» در این باره نوشته، «به همه نیروهای ارتش به خصوص آنهایی که در مرزهای عربستان با یمن حضور دارند، تاکید شده حق ضبط فیلم ندارند. مدتی است فیلم‌هایی از نظامیان سعودی مستقر در جنوب عربستان منتشر می‌شود که از وضع مالی خود شکایت می‌کنند و از ولیعهد عربستان می‌خواهند بدهی‌های آنان را بپردازد. به عنوان مثال، کاربران فیلمی را به تازگی از یک نظامی سعودی در جنوب عربستان منتشر کرده‌اند که از سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی و محمد بن سلمان می‌خواهد فکری به حال رنج و سختی او کنند.
گروهبان «سعیدان شایع» در این فیلم از ملک سلمان، بانک‌های سعودی و شرکت‌های خصوصی می‌خواهد بدهی‌های نظامیان مستقر در مرزها را بپردازند. وی تصریح می‌کند این تنها او نیست که شکایت دارد بلکه شماری از هم‌قطارانش نیز از این وضع شاکی هستند. این نظامی سعودی سپس از حکومت عربستان می‌خواهد مطالباتش را بپردازد تا بتواند کودکانش را از سختی زندگی نجات دهد. هنگام ضبط این فیلم نیز صدای شدید تیراندازی از مرزهای یمن با عربستان در نبردها با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنیده می‌شود.