kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶

تیراندازی گسترده صهیونیست‌ها به تظاهرکنندگان در غزه 250 فلسطینی زخمی و 2 نفر شهید شدند

بر اثر حملات وحشیانه نظامیان‌ اشغالگر صهیونیستی به شانزدهمین راهپیمایی روز بازگشت که تحت عنوان «وفاداری به خان‌الاحمر» در مرز غزه برگزار می‌شد، 2 فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و 250 نفر هم مجروح شدند.

روز جمعه در جریان راهپیمایی بازگشت که تحت عنوان «وفاداری و حمایت از خان‌الاحمر» برگزار شده بود «عثمان رامی حلس» 15 ساله و «محمد شراب 18 ساله» به شهادت رسیده وبیش از 250 نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده: «عثمان حلس 15 ساله در شرق منطقه الشجاعیه در شرق غزه و محمد شراب 18 ساله در شرق خان یونس در جنوب غزه در جریان درگیری‌های روز جمعه با گلوله ‌اشغالگران به شهادت رسیدند... نیروی‌های اسرائیلی همچنین 250 نفر را مجروح کردند که یکی از آنها به دلیل اصابت گلوله به ناحیه سینه از وضعیت جسمی مناسبی برخوردار نیست.»
بنا بر اعلام «القدره»،‌ اشغالگران صهیونیستی به طور مستقیم کادر پزشکی حاضر در اردوگاه‌های بازگشت را هم هدف قرار دادند طوری که منجر به مجروحیت دو نفر از امداد‌رسان‌ها شد. در راهپیمایی‌های بازگشت که از 30 مارس (10 فروردین) گذشته تا کنون برگزار می‌شود تا کنون، 145 فلسطینی شهید و 16 هزار و 300 نفر زخمی شده‌اند. راهپیمایی حق بازگشت بیش از دو ماه است که در اعتراض به شناسایی شهر قدس از سوی آمریکا به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر شروع شده است و همچنان ادامه دارد.
بمباران غزه
منابع فلسطینی اما دیروز اعلام کردند، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برخی مواضع مقاومت در غزه را بمباران کردند. در مقابل حماس نیز بیش از 20 موشک به اراضی ‌اشغالی شلیک کرد. تاکنون گزارشی از خسارت‌های جانی حملات طرفین منتشر نشده است.