kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵

استقبال باشکوه از فاتحان «درعا»/ ساکنان شهر ورود سربازان سوری را جشن گرفتند

ساکنان استان «درعا» به صورت خودجوش، در استقبال و حمایت از ارتش سوریه، در خیابان‌های این شهر راهپیمایی کردند و ورود سربازان سوری به شهر خود را جشن گرفتند.

اهالی استان «درعا» دیروز به صورت خودجوش، ورود سربازان سوری به این استان را جشن گرفتند و با برگزاری راهپیمایی، از نظامیان حمایت کردند. ساکنان شهر «الضمین» درحالی که سوار بر وسائل نقلیه خود بودند، در خیابان‌های این شهر به صورت گروهی راه افتادند و به خاطر آزاد شدن این شهر از سلطه تروریست‌ها، شادمانی کردند.
استان «درعا» در سال 2011 به اشغال تروریست‌ها درآمده و از آن زمان تا روزهای گذشته این اشغال ادامه داشته است. اما نیروهای ارتش سوریه طی عملیاتی که از روز اول تیر آغاز کرده‌اند، توانستند بیش از 85 درصد این استان مرزی را از لوث تروریست‌ها پاک کنند و هم‌اکنون پیشروی برای پاکسازی بقیه مناطق این استان، ادامه دارد.
اهمیت آزادسازی «درعا» بدین خاطر است که شورش‌های ضددولتی در سوریه در سال 2011 از این شهر آغاز شده بود و گروه‌های تروریستی و تکفیری از این شهر تحت عنوان
«مهد انقلاب» خود یاد می‌کرده‌اند.
زمزمه عملیات جدید
خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه لبنانی «الاخبار» گزارش داد، نیروهای سوری پس از تسلط بر درعا، قصد دارند نوار مرزی جولان را از اشغال تروریست‌های مورد حمایت رژیم صهیونیستی خارج کنند.
این عملیات در صورتی‌که آغاز شود، بر اندام رژیم اسرائیل لرزه خواهد انداخت و این رژیم دربرابر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به شدت آسیب‌پذیر خواهد شد.
روزنامه الاخبار نوشت که ارتش سوریه برای عملیات جدید، ازلحاظ تجهیزات نظامی، نیازی به جابجایی از دمشق به این منطقه ندارد، زیرا در استان درعا با مقاومت جدی مواجه نشده است و تجهیزات نظامی موجود در این استان را در استان همجوار آن (قنیطره) به کار خواهد گرفت. علاوه بر نوار مرزی استان قنیطره، آزادسازی شهر قنیطره نیز از اهداف ارتش سوریه خواهد بود.
ارتش صهیونیستی پیش از این تهدید کرده بود که نظامیان سوری را در منطقه حائل (نوار مرزی) هدف قرار خواهد داد. اما با توجه به وحشتی که نظامیان صهیونیستی از نظامیان رزم دیده سوری دارند، ارتش صهیونیستی احتمالا دست به هیچ اقدامی نخواهد زد.
سایر رویدادها
* دمشق در واکنش به کشتار اخیر غیرنظامیان سوری توسط جنگنده‌های آمریکایی در استان «دیرالزور» سوریه، اعلام کرد که «ائتلاف آمریکا» تنها در کشتار بی‌گناهان موفق بوده است.
* پکن اعلام کرد، بحران سوریه تنها از طریق گفت‌وگوهای سیاسی قابل حل است.