kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷

مردم «بوکمال» تروریست‌ها را به شهر راه ندادند/ جنگنده‌های آمریکایی خانه‌هایشان را بمباران کردند

در پی مخالفت مردم منطقه «بوکمال» سوریه با ورود شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا به این منطقه، جنگنده‌های آمریکایی خانه‌های دو شهرک حومه این شهر را به شدت بمباران کردند و دست کم 30 غیرنظامی را کشتند و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند. اکثر قربانیان این حملات زن و کودک گزارش شده است.

ساعات اولیه صبح دیروز خبر رسید جنگنده‌های آمریکایی خانه‌های دو شهرک «باغوز» و «سوسه» در حومه شهر «بوکمال» را بمباران کردند و در این حمله غیرانسانی، جان 30 غیرنظامی را گرفتند و ده‌ها تن دیگر را نیز زخمی کردند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بسیاری از قربانیان این بمباران وحشیانه، زنان و کودکان هستند.
به گفته منابع محلی، با توجه به وخیم بودن حال بسیاری از زخمی‌ها و با توجه به اینکه شماری در زیر آوار به دام افتاده‌اند، احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.
درپی وقوع این حمله، آمریکایی‌ها مدعی شدند که مواضع داعش را هدف قرار داده‌اند! اما منابع خبری این ادعا را زیر سوال بردند و از علت اصلی این حمله پرده برداشتند؛ به گفته آنها، مردم منطقه بوکمال مخالف حضور شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بوده‌اند و واشنگتن با این اقدام غیرانسانی خود، مردم را به اصطلاح، تنبیه کرده است! بر اساس منابع و اسناد موثقی که وزارت دفاع روسیه و رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، میان نیروهای آمریکایی و عناصر داعش در شرق سوریه، «پیوندهای بسیار نزدیکی» وجود دارد.
البته، واقعه بوکمال بی‌ارتباط با تحولات در جنوب غرب سوریه یعنی آزادسازی شهر «درعا» نیز نمی‌تواند باشد. آمریکایی‌ها از پیشروی ارتش سوریه دراین منطقه که مجاور مرزهای فلسطین اشغالی و اردن است، بسیار خشمگین هستند و با این اقدامات ایذایی، قصد دارند جلوی پیشروی ارتش سوریه در جنوب غرب را
بگیرند.