kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
رهبر انصارالله:

اسلام آمریکایی- سعودی مظهر نفاق و مغایر با جوهره اسلام است

رهبر جنبش انصارالله در سخنرانی خود به مناسبت تظاهرات ضداستکباری اعلام کرد، اسلام آمریکایی، سعودی و اماراتی یک مدل و نمونه نفاق است که جوهر و مضمون اسلام با آن مخالف است.

«عبدالملک بدر‌الدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن دیروز به مناسبت سالگرد برگزاری تظاهرات ضد استکباری سخنرانی کرد. سخنرانی رهبر انصارالله همزمان برای افراد شرکت‌کننده در این تظاهرات در شهرهای صنعا و الحدیده پخش شد.به گزارش شبکه المسیره یمن، سید بدرالدین الحوثی در ابتدای سخنرانی خود گفت که تظاهرات «فریاد بر سر مستکبرین» به ابتکار شهید «سید حسین بدرالدین الحوثی» در یمن آغاز شد و فرزندان این کشور این تظاهرات را هر ساله زنده نگه می‌دارند. وی در ارتباط با ضرورت ایستادگی در برابر مستکبران گفت که امت مسلمان باید با اقدامات و آگاهی خود به مقابله با هیمنه و حملات بی‌سابقه آمریکا برخیزند. سید بدرالدین گفت که تحرکات آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای سیطره و هیمنه بر امت مسلمان است و آنها نه تنها به دنبال وارد کردن ضربه نظامی به مسلمانان هستند بلکه حمله گسترده‌ و همه‌جانبه‌ای را شروع کرده‌اند. رهبر جنبش انصارالله تاکید کرد، دشمنان ما در تلاش هستند از نظر سیاسی به شکل کامل بر ما عرب‌ها بطور خاص و مسلمانان بطور عموم سیطره پیدا کنند. او با بیان اینکه دشمن به دنبال انتقام گرفتن از مسلمان‌هاست، تأکید کرد که این دشمن مستکبر می‌خواهد امت مسلمان، امتی بحران زده در عرصه سیاسی باشد تا نتواند واقعیت خود را به دستان خود بسازد و سرپا بایستد. سید الحوثی دلیل درگیری‌ها و بحران‌های بی‌شمار در منطقه مسلمانان و غرب آسیا را در این نکته عنوان داشت که دشمن مستکبر به دنبال تجزیه منطقه و پس از آن سیطره بر آن‌هاست. سید بدرالدین الحوثی با بیان اینکه فرد مسلمان نمی‌تواند مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد، تصریح کرد که اصول و ارزش‌های عظیم دین اسلام به هیچ وجه با آنچه آمریکا و اسرائیل به دنبال آن هستند، سازگاری ندارد. وی تاکید کرد، اسلام آمریکایی، سعودی و اماراتی یک مدل و نمونه نفاق است که جوهر و مضمون اسلام با آن مخالف است. الحوثی راه خروج از اوضاع نابسامان کشورهای اسلامی را بازگشت به قرآن به عنوان چشم‌اندازی عملی دانست که مسلمان‌ها را از گمراهی حفظ می‌کند و این مسئله نیازمند آن است که امت مسلمان در برابر هیمنه کامل آمریکا بایستد.
 بمباران گله‌های گوسفند!
جنگنده‌های ائتلاف سعودی که سابقه بمباران مساجد، بیمارستان‌ها، مراسم‌های عروسی و عزا و خانه‌های مردم را دارند در جدیدترین جنایت خود یک گله بز و گوسفند را هدف قرار دادند! ائتلاف سعودی در 38 ماه گذشته بارها مساجد، مدارس و مکان‌های غیر نظامی یمن را هدف حملات خود قرار داده است. اقدامات وحشیانه آل‌سعود گویا فقط شامل انسان‌ها نشده و این بار گله‌های مردم بی‌گناه یمنی نیز هدف قرار گرفته‌اند. به گزارش فارس، جنگنده‌های ائتلاف سعودی در سلسله حملات خود به اهداف غیرنظامی در یمن، دو خودروی شهروندان یمنی در شهرستان «زبید» در استان الحدیده را هدف قرار دادند که در جریان آن پنج تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند. به گزارش شبکه المسیره و در ویدیوی منتشر شده، لوازم و اثاثیه این شهروندان در کنار جاده پراکنده شده است.
همچنین در کنار بمباران غیر نظامیان، جنگنده‌های سعودی یک گله احشام که در کنار جاده در حال حرکت بودند را نیز هدف قرار دادند! یکی از کسانی که به کمک زخمی‌های این بمباران آمده بود، به خبرنگار شبکه المسیره گفته ائتلاف سعودی به هیچ کس رحم نمی‌کند و مردم یمن باید برای دفاع از خود و دارایی‌هایشان به مقابله با تجاوزکاران بشتابند.
عقب‌نشینی آل‌سعود از فرودگاه
از سوی دیگر، منابع خبری از عقب‌نشینی غیرمنتظره نظامیان متجاوز سعودی از فرودگاه غیرنظامی «الغیظه» در استان «المهره» در شرق یمن در پی تظاهرات مردم این منطقه و درخواست آنها برای خروج‌اشغالگران خبر دادند. یک منبع در کمیته ساماندهی تظاهرات و اعتصاب مردمی در استان المهره در شرق یمن به اسپوتنیک گفته: «عقب‌نشینی نظامیان سعودی در پی توافق با مقامات محلی و اعتصاب کنندگان صورت گرفته است. فرمانده نظامیان سعودی، توافقنامه‌ای را با فرمانده پلیس استان امضا کرد که بر اساس این توافق، نظامیان متجاوز سعودی از این فرودگاه عقب‌نشینی کرده و فرودگاه تحت مدیریت غیرنظامی قرار می‌گیرد و گذرگاه مرزی با سلطان‌نشین عمان هم به مقامات محلی و امنیت داخلی واگذار می‌شود.» اعتراضات در شهر «الغیظه» مرکز استان «المهره» یمن از چند ماه گذشته علیه متجاوزان سعودی و اماراتی آغاز شده و مردم خواهان خروج‌اشغالگران متجاوز شده‌اند.