kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

دستگاه‌های امنیتی اسرائیل هشدار دادند/ پهپادهای آتش‌زا جایگزین بادبادک می‌شوند

همزمان با افزایش هراس صهیونیست‌ها از بادبادک‌های آتش‌زا در نوار غزه، دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی هشدار داد که جنبش حماس قصد دارد عملیات‌ پیشرفته‌تری را با استفاده از پهپادهای آتش‌زا در دیگر مناطق فلسطین ‌اشغالی به اجرا درآورد.
به نوشته نشریه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم»، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از بررسی گزارش‌های مختلف، متقاعد شده‌اند که گروه‌های مقاومت به زودی به وسیله پهپادهای کنترل از راه دور که به تجهیزات انفجاری و آتش‌زا مسلح هستند، در شهرک‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین در قلب فلسطین‌اشغالی و حتی نزدیک کرانه باختری دست به عملیات خواهند زد. این نشریه با‌اشاره به وقوع حریق گسترده درپی فرود آمدن یک بادبادک آتش‌زا در شهرک «لاخیش» که فاصله زیادی از مناطق نزدیک مرز غزه دارد، گزارش داد که فلسطینی‌ها هم‌اکنون نیز با استفاده از موتورها و پیشرانه‌های الکتریکی، بادبادک‌های ساده خود را به فواصل بیشتری می‌فرستند و سپس در آنجا با تایمرهایی که دارند مشتعل می‌شوند. گروه‌های مقاومت فلسطینی موفق شده‌اند با استفاده از این شیوه جدید، چندین پارک و محل‌های تفریحی شهرک‌نشینان را به آتش بکشند. در این نوع عملیات منحصر به فرد فلسطینی‌ها، سیستم‌های آبیاری و همچنین دامداری‌های صهیونیست‌ها نیز آسیب دیده‌اند.
به گزارش فارس، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که طی دو ماه اخیر، تاکنون حدود ۱۲۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده و خسارتی در حدود سه میلیون دلار به آنها وارد کرده است. این بادبادک‌ها مشکلات جدی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است، زیرا مقابله با آن بر خلاف سادگی‌اش، آسان نیست.
بزرگ‌ترین زندان انفرادی جهان
روزنامه صهیونیستی هاآرتص در سرمقاله‌ای، با‌اشاره به فاجعه انسانی حاکم بر نوار غزه نوشت، در پی تحریم‌هایی که دولت اسرائیل علیه نوار غزه اعمال کرده، این منطقه به بزرگترین زندان انفرادی در جهان تبدیل شده است. این وضعیت نتیجه تصمیم «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ و «گادی آیزنکوت»، رئیس‌ستاد ارتش این رژیم درباره بستن گذرگاه «کرم ابوسالم» است. گذرگاه کرم ابوسالم تنها راهی است که به ساکنان غزه اجازه دستیابی به کالا و صادر کردن مقدار اندکی از تولیداتشان را می‌دهد.به گزارش ایسنا، در ادامه این مقاله آمده است، تل‌آویو همچنان در این توهم به سر می‌برد که راهکار نظامی به تنهایی آرامش را برقرار می‌سازد. بعید است چنین نتیجه‌ای به دست آید حتی اگر اسرائیل نگرانی درباره فشارهای بین‌المللی را نادیده بگیرد، افزایش فشار بر غزه، احتمالا حماس را به واکنشی شدید و یا آغاز دور جدیدی از درگیری وادار خواهد کرد. اسرائیل باید حماس را بخشی از راهکار به حساب بیاورد. گفتنی است، امسال نوار غزه تابستان گرمی را تجربه می‌کند و مردم این منطقه مجبورند بار دیگر با بحران کمبود برق دست و پنجه نرم کنند. مردم غزه، روزانه فقط چهار ساعت برق دارند که علت آن نیز محاصره‌ای است که بیش از یک دهه بر مردم غزه تحمیل شده است.