kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

مردم فقیر و مظلوم یمن در کمک به جبهه «الحدیده» سنگ تمام گذاشتند

مردم فقیر و مظلوم یمن با وجود محاصره، جنگ و فقر شدید بار دیگر طی یک اجتماع عظیم، کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را تقدیم رزمندگان اسلام در جبهه «الحدیده» کردند.
سرویس خارجی-

با وجود آنکه مردم یمن در سه سال گذشته با جنگ و محاصره شدید از سوی متجاوزانی از کشورهای غربی و آفریقایی و عربی مواجه هستند و در شرایط کنونی در فقر و تنگدستی شدیدی به سر می برند اما در تجدید بیعت با شهدا و حمایت از رزمندگان اسلام آماده هرگونه فداکاری
 هستند. در همین رابطه مردان قبیله «ارحب» در صنعا روز دوشنبه با راه‌اندازی یک «اجتماع بزرگ و باشکوه» با عنوان «وفا به رئیس شهدا» (شهید صالح علی صماد رئیس فقید شورای عالی سیاسی یمن‌) ضمن جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به رزمندگان در جبهه ساحل غربی (بندر الحدیده) اعلام کردند با جان و مال خود مقابل متجاوزان می‌ایستند.
مردم یمن در اجتماع خود از ایستادگی رزمندگان انصارالله و پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی حمایت و تشکر کردند و از تمام قبایل یمنی خواستند در برابر متجاوزان متحد باشند و از وطن خویش دفاع کنند.
نکته جالب توجه دیگر در این اجتماع، استقبال و تشکر مردم از سخنان سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان بود. سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان اخیرا در سخنرانی خود خطاب به مبارزان یمنی گفته بود: «ای کاش در کنار شما بودم. ای کاش می‌توانستم که به عنوان یک مبارز در کنار مبارزان شما زیر پرچم رهبر عزیز و شجاع شما باشم.»
منابع متعدد یمنی می‌گویند، سخنرانی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره نبرد ساحل غربی یمن باعث شد که هزاران مبارز قبایل یمن به طور داوطلبانه برای دفاع از حاکمیت کشورشان و استقلال آن رهسپار استان الحدیده شده و پیروزی بزرگی را در این شهر بندری رقم بزنند.
بیمارستان‌های جنوب
 از اجساد مزدوران سعودی پر شد
از سوی دیگر خبر رسیده انقلابیون یمن در روز یک‌شنبه و دوشنبه در جریان درگیری با مزدوران سعودی در جنوب یمن ضربات محکمی به دشمن متجاوز وارد کردند به گونه‌ای که صد‌ها نفر در این حملات به هلاکت رسیدند.  به گزارش ایسنا، خبرگزاری «سبأ» یمن به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد به دنبال انتقال ۲۴۷ جسد مزدوران به بیمارستان‌های دو شهر «المخا» و «عدن» که در جریان جنگ با ارتش یمن کشته شدند، این بیمارستان‌ها حالت اضطراری اعلام کردند. پیش از این نیز منابع مسئول در بیمارستان عدن در گفت‌وگو با روزنامه «عدن الغد» تاکید کرده بودند که سردخانه دیگر ظرفیت پذیرش اجساد را ندارد و بخش‌های ویژه پذیرش مجروحان در بیمارستان نیز پر شده است. این منبع افزود که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک‌های هدایت شونده سه خودروی زرهی آمریکایی را با تمامی سرنشینان و تجهیزات و سه پرسنل نظامی دیگردر جبهه «موزع» هدف گرفتند. براساس این گزارش، عملیات نظامی قهرمانان ارتش و کمیته‌های مردمی که از طرف آزادگان ناحیه «تهامه» و قبایل یمن پشتیبانی می‌شود، در امتداد ساحل غربی و تمام جبهه‌ها گسترش یافته و با توجه به تاکتیک‌های نظامی همسو با برنامه‌ها و اهداف دشمن ادامه دارد. منبع نظامی یمنی تاکید کرد که تمام تجمعات و تحرکات دشمن به شیوه‌های اطلاعاتی تحت نظارت و رصد است.