kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲

پیونگ‌یانگ: آمریکا مثل گانگسترها مذاکره می‌کند

وزارت خارجه کره‌ شمالی اعلام کرد، آمریکا با یک جانبه نگری در مذاکرات، مطالباتی را مطرح می‌کند که حال و هوای گانگستری دارد.


سرویس خارجی -

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا پس از سفر به پیونگ یانگ و مذاکره با مقامات این کشور ضمن «سازنده» خواندن مذاکرات مدعی شده بود که در این مذاکره با مقامات کره شمالی، تقریبا در تمامی مسائل اساسی پیشرفت قابل توجهی به دست آورده است اما وزارت خارجه کره‌ شمالی یک شنبه شب در واکنش به همان مذاکرات گفت: «آمریکا با یک جانبه نگری مطالباتی را مطرح می‌کند که حال و هوای گانگستری دارد و این تاسف‌بار و نگران‌کننده است.»
گویا چشم‌بادامی‌های شمال شبه جزیره، تنها سه هفته پس از مذاکرات ترامپ و اون در سنگاپور به این نتیجه رسیده‌اند آمریکا در اندیشه زیاده‌خواهی و خیانت است. «پمپئو» اخیرا سفر دو روزه‌ای به پیونگ‌یانگ داشته و با «کیم یونگ چول» دستیار ارشد رهبر کره شمالی دیدار کرد. این نخستین سفر پمپئو به پیونگ یانگ پس از دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور بود.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم در گزارشی با اشاره به موضع جدید پیونگ یانگ نسبت به مذاکرات با واشنگتن نوشته: «با گذشت بیش از سه هفته از نشست سنگاپور، تعریف دو کشور از خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره خیلی متفاوت است.»
واکنش آمریکا
وزیر خارجه آمریکا اما به بیانیه وزارت خارجه کره شمالی واکنش نشان داد و گفت: «اگر درخواست‌های واشنگتن از کره شمالی شبیه گانگسترها است پس کل جهان گانگستر هستند چرا که این یک تصمیم با اتفاق آرا در شورای امنیت سازمان ملل بوده است و کره شمالی باید این درخواست‌ها را عملی کند».