kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲

تظاهرات گسترده در بروکسل علیه ناتو، ترامپ و سیاست‌‌های جنگ طلبانه غرب

مردم خشمگین در پایتخت بلژیک، در آستانه نشست سران ناتو در این کشور تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند و علیه این ائتلاف و سیاست‌های نسنجیده ترامپ شعار سر دادند.




در آستانه برگزاری نشست ناتو در بروکسل، پایتخت بلژیک، فعالان ضد جنگ علیه این ائتلاف و سیاست‌های آن تظاهرات کردند. معترضان دست نوشته‌هایی در اعتراض به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به دست گرفته‌ بودند که بر روی آنها شعارهایی نظیر «نه به جنگ با ایران»، «رژیم فاشیستی ترامپ»، «نه به ناتو نه به جنگ» و «نه به ترامپ» نوشته شده بود. معترضان مقابل مقر «ناتو» تظاهرات خود را برپا کردند.این مقر در روزهای 11 و 12 جولای مصادف با 20 و 21 تیرماه میزبان سران 28 کشور عضو این ائتلاف خواهد بود.
اکثر شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را فعالان سازمان‌هایی تشکیل داده‌اند که با شعار مشترک «صلح را دوباره با عظمت کنیم» با هم متحد شده‌اند. این شعار واکنشی است به شعار «آمریکا را دوباره باعظمت کنیم» که یکی از محورهای تبلیغاتی ترامپ در دوران انتخاباتی بود. یورونیوز گزارش داده شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی خواستار صرف هزینه‌های کمتر برای امور نظامی و برنامه‌ریزی برای افزایش بودجه آموزش و همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر شدند.