kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
منابع نزدیک به کنگره آمریکا فاش کردند

یمن، آزمایشگاه سلاح‌های جدید اسرائیل

یک روزنامه عربی به نقل از منابع نزدیک به کنگره آمریکا خبر داده، عربستان در حال آزمایش سلاح‌های ممنوعه اسرائیل در یمن است.

عربستان در سه سال گذشته با استفاده از سلاح‌هایی که از آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی خریده، بیش از 15 هزار یمنی را به شهادت رسانده است. پیش از این انتشار برخی تصاویر از انفجارهای عجیب و غیرعادی در یمن در کنار، تصاویر تکان دهنده از اجساد مردم یمن که پس از بمباران جنگنده‌های ائتلاف سعودی جان خود را از دست داده بودند، تردید‌های جدی را درباره نوع سلاح‌هایی که در این کشور علیه مردم استفاده می‌شود ایجاد کرده بود.
 حالا برخی رسانه‌های عرب‌زبان اعلام کرده‌اند، عربستان در جنگ یمن، از سلاح‌های غیرمتعارف اسرائیلی استفاده کرده است. گویا هدف، آزمایش این سلاح‌ها به درخواست رژیم جنایت‌کار اسرائیل بوده است. به عبارتی، آل‌سعود که چهارنعل به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل حرکت می‌کند، به نیابت از ‌اشغالگران قدس برخی سلاح‌های این رژیم را با ریختن بر سر مردم یمن، آزمایش می‌کند تا کیفیت این سلاح‌ها و میزان کشتار آنها مشخص شود!
به گزارش فارس، منابع نزدیک به کمیته اطلاعات در کنگره آمریکا به خبرنگار «الخلیج آنلاین» گفته‌اند، نیروهای ائتلاف سعودی در حمله به یمن از سلاح‌های ساخت اسرائیل استفاده می‌کنند و آخرین مورد استفاده آنها از این سلاح‌ها در حمله به شهر «الحدیده» بود.
این منابع که خواستند نامشان فاش نشود همچنین تصریح کرده‌اند، «اسرائیل نیروی هوایی عربستان را به بمب‌ها و موشک‌های ممنوعه بین‌المللی مجهز کرده است تا در استان‌های یمن علیه انصارالله استفاده کند. این اقدام با هدف آزمایش این موشک‌ها و بررسی میزان تخریب آن صورت گرفته است.»
بر اساس این گزارش، نیروی هوایی عربستان این سلاح‌های اسرائیلی را در چارچوب سلاح‌های آمریکایی تحویل گرفته، زیرا نگران انتشار این خبر در رسانه‌ها و پیامدهای آن بوده است.
این اطلاعات منتشر شده، با گزارش‌های رسانه‌ای که بیانگر تمایل عربستان به دریافت سلاح‌های اسرائیلی از جمله سامانه گنبد آهنین است، همخوانی دارد. نیروی هوایی عربستان از زمان حمله به استان الحدیده تاکنون، صدها بار حمله هوایی به این استان داشته‌ و اغلب بر روی بمباران بندر و فرودگاه این استان متمرکز بوده‌اند و در مقابل نیروهای وابسته به هادی نیز در حال انجام عملیات زمینی برای پیشروی در الحدیده هستند اما تاکنون، دستاورد مهمی در این عملیات‌ها نداشته‌اند.
مجتهد تأیید کرد
در همین حال شاهزاده افشاگر سعودی معروف به مجتهد، گزارش روزنامه الخلیج آنلاین را مبنی بر این‌که «تل‌آویو، ریاض را به بمب‌ها و موشک‌هایی مجهز کرده است که ممنوعیت بین‌المللی دارند تا این سلاح‌ها را در جنگ یمن آزمایش کند» تأیید کرد. این شاهزاده افشاگر اعلام کرد که «منابع من این گزارش را تأیید کرده‌اند.» عربستان و اسرائیل هنوز رسماً درباره این گزارش اظهارنظر نکرده‌اند.