kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

یک شهید و 400 زخمی در تظاهرات بازگشت غزه شمار مجروحین از مرز 16 هزار نفر گذشت

نظامیان ‌اشغالگر رژیم صهیونیستی که از بابت سازمان ملل، غرب و مدافعان به اصطلاح حقوق بشر خیالی آسوده دارند، پانزدهمین راهپیمایی «روز بازگشت» در غزه را هم به خاک و خون کشیده و 400 نفر را در روز روشن هدف قرار دادند. در این راهپیمایی‌ها تاکنون 16 هزار فلسطینی زخمی و 145 نفر هم به شهادت رسیده‌اند بدون این‌که آب از آب
سرویس خارجی-

تکان بخورد!
منابع بیمارستانی در فلسطین دیروز گفتند «محمد جمال ابوحلیمه» جوان 22 ساله فلسطینی در جریان برگزاری پانزدهمین راهپیمایی بازگشت در غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از فلسطین‌الیوم، مردم تحت محاصره نوار غزه عصر روز جمعه پانزدهمین راهپیمایی بازگشت خود با نام «برای شکست معامله قرن متحد هستیم» را آغاز کردند که همچون هفته‌های گذشته با یورش نظامیان صهیونیست روبه‌رو شدند. منابع بیمارستانی در غزه می‌گویند 400 شهروند فلسطینی که در بین آنها امدادگران نیز حضور دارند، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست یا بر اثر استنشاق گازهای‌اشک‌آور زخمی شده‌اند که حال برخی از مجروحان وخیم است.
چند روز پیش نیز یکی از مجروحان چهاردهمین تظاهرات بازگشت شهید شد و تعداد شهدا به 145 نفر رسید و تعداد مجروحان از مرز 16 هزار نفر گذشت. راهپیمایی‌های بازگشت در نوار غزه از 30 مارس گذشته (10 فروردین) همزمان با سالروز «روز زمین» آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
معامله قرن، هرگز!
«محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به این جنایات تأکید کرد، مسئله فلسطین قابل تجزیه نیست، زیرا مسئله‌ای انسانی یا اخلاقی نیست بلکه حقی است که باید به صاحبانش
بازگردد.
وی افزود: «ما حتی از یک وجب از فلسطین تاریخی چشم‌پوشی نخواهیم کرد و موضعمان در قبال مسئله فلسطین ثابت و یکپارچه باقی می‌ماند و آن را برای فرزندانمان به ارث خواهیم گذاشت.» الزهار با بیان اینکه «هرگز معامله قرن را قبول نخواهیم کرد»، گفت: «ما از ابتدا تأکید کردیم که این معامله‌ای بیهوده است و هرگز انجام نخواهد شد.»