kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
با دستور پادشاه بحرین صورت می‌گیرد

تبعید شیخ عیسی قاسم به بهانه درمان!

با فرمان پادشاه بحرین برای اعزام شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور به انگلیس به بهانه درمان، به نظر می‌رسد، توطئه خزنده آل‌خلیفه برای اجرای حکم «تبعید» این رهبر بزرگ مسلمان، در حال عملیاتی شدن است.
سرویس خارجی -

 از زمان وقوع قیام مردمی در بحرین در فوریه 2011 (بهمن ماه 1390) توطئه خاندان آل‌خلیفه برای سرکوب شیعیان و به ویژه شیخ عیسی قاسم رهبر انقلابی شیعیان به کمک عربستان، امارات و آمریکا شکل گرفت و از همان زمان فشار و محاصره نسبت به انقلابیون بیشتر شد به نحوی که منطقه الدراز (محل زندگی شیخ عیسی قاسم) تحت محاصره نظامیان و خودروهای نظامی آل خلیفه قرار گرفت و اجازه برگزاری نمازجمعه به شیعیان طرفدار شیخ نیز داده نشد. در این میان فشارها و بازجویی‌های متعدد از شیخ عیسی قاسم منجر به بیماری این روحانی برجسته بحرینی شد و دراختیار قرار ندادن امکانات پزشکی باعث تشدید بیماری وی گردید.
پیش از این انقلابیون و علمای بحرین پس از صدور حکم «سلب تابعیت» این روحانی برجسته نسبت به تبعید وی بارها هشدار داده بودند تا اینکه دیروز خبر رسید، پادشاه بحرین شخصا دستور داده شیخ عیسی قاسم را برای درمان به لندن منتقل کنند!
در این رابطه «خالد بن احمد آل‌خلیفه»، وزیر خارجه بحرین در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی شد، اجازه انتقال فوری آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور به لندن پس ابتلای وی به بیماری سرطان داده شده تا تحت درمان قرار بگیرد.
برخی منابع در لندن نیز اعلام کرده‌اند که شیخ عیسی قاسم به بیماری سرطان مبتلا شده و قرار است در روزهای آتی به لندن برود تا تحت درمان قرار بگیرد! شیخ عیسی قاسم دو بار برای انجام عمل جراحی به دلیل نامساعد بودن وضعیت جسمانی‌اش به بیمارستان منتقل شده که هر گونه روند درمانی او با اجازه مقامات آل‌خلیفه صورت می‌گرفت چراکه این روحانی شیعه از حدود ۴۰۰ روز پیش در حصر خانگی است.
انقلابیون بحرین اما نسبت به فشارها علیه شیخ عیسی قاسم برای خروج از بحرین هشدار داده و تأکید کرده‌اندکه شیخ عیسی قاسم قبلا به چنین فشارهایی جواب رد داده بود. به گفته انقلابیون، با توجه به روابط بسیار نزدیک آل خلیفه با دولت انگلیس، احتمال دارد پس از خروج این روحانی برجسته از بحرین، اجازه بازگشت به وی داده نشود و این یعنی «تبعید» عملیاتی شده است.