kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

پنتاگون «پاکسازی ارتش آمریکا» را با اخراج گسترده نظامیان مهاجر کلید زد

دولت آمریکا در راستای اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ، پاکسازی ارتش به شکل اخراج نیروهای مهاجر جذب‌ شده را با اخراج ده‌ها نظامی آغاز کرد.

سال گذشته و همزمان با شروع سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ، مسئولان استخدام ارتش آمریکا قرارداد‌های افراد متقاضی عضویت در این ارتش را که متولد خارج از این کشور هستند، لغو کرد. حالا این برنامه به مرحله دیگری رسیده و آن اخراج برخی از مهاجران مشغول به خدمت در ارتش آمریکاست.
طبق گزارش‌های منتشر شده، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اخراج نیروهای ذخیره و جذب شده را که با برنامه استخدامی سال ۲۰۰۲ در دوران ریاست جمهوری جورج بوش وارد شده بودند، آغاز کرده است. هدف اعلامی این برنامه موسوم به «ماونی» (ورود نیروهای حیاتی به ارتش برای منافع ملی)، «جذب متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و انفرادی با دانش در یکی از ۴۴ زبان خارجی برای تقویت اعضای ارتش آمریکا» عنوان شده است. منابع خبری به نقل از روزنامه «استارز‌اند استریپز» گزارش داده‌اند، طبق اظهارات یک وکیل مهاجرتی از آلاسکا که خود به شکل‌گیری برنامه ماونی کمک کرده، ده‌ها نیروی مهاجر قانونی به صورت غیر منتظره طی هفته‌های اخیر از ارتش آمریکا اخراج شده‌اند. افرادی که کارت سبز، وضعیت پناهجویی یا مهاجرتی یا روادید غیر مهاجرتی برای دستکم دو سال داشتند، مجاز برای شرکت در برنامه ماونی بودند.
گفتنی است اخراج مهاجران از ارتش آمریکا که با سیاست‌های ضد مهاجرتی و نژادپرستانه ترامپ همخوانی دارد با توجه به حضور گسترده مهاجران در آن، می‌تواند تبعاتی را برای ارتش این کشور به همراه داشته باشد. ترامپ اخیراً حتی تهدید کرده ممکن است از ناتو نیز خارج شود!