kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

حمله پهپادی انصارالله یمن به مقر فرماندهی ائتلاف سعودی در عدن

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای اولین بار به مقر فرماندهی ائتلاف متجاوز سعودی در شهر عدن حمله کرد.

اخیرا انقلابیون یمن برای نخستین بار از سکوهای زیرزمینی پرتاب موشک رونمایی کردند. این خبر در صحنه میدانی نبرد یمن بسیار تاثیرگذار خواهد بود. علاوه بر این، واحد پهپادی یمن نیز پیشرفت زیادی کرده است. شبکه تلویزیونی المسیره به‌نقل از یک منبع یمنی اعلام کرده، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بعد از عملیات شناسایی دقیق، حملاتی هوایی را به مقر ائتلاف متجاوز سعودی در شهر عدن انجام داد که موفقیت‌آمیز بود. این منبع تاکید کرده، تحرکات و محل‌ تجمع دشمن از امروز به بعد دیگر در برابر حملات هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امن نخواهد بود و دشمن باید در محاسبات خود تجدید نظر کند، زیرا روزهای آینده شاهد تحولات غیرمنتظره‌ای خواهد بود. این اولین باری است که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مقر فرماندهی ائتلاف متجاوز در عدن را هدف قرار می‌دهد. عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و دست‌نشانده متجاوزان شهر عدن را به‌عنوان پایتخت موقت دولت خودخوانده خود تعیین کرده است.
عملیات پهپادی ویژه در الحدیده
از سوی دیگر، ستاد اطلاع‌رسانی جنگ در یمن برای اولین بار تصاویری ویدیویی را از عملیات پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه محل‌ تجمع متجاوزان و مزدوران آنها در جبهه ساحل غربی یمن منتشر کرد. این تصاویر نشان می‌دهد واحد پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند پهپاد از نوع «راصد» را برای شناسایی محل‌های تجمع مزدوران و متجاوزان سعودی به‌پرواز در می‌آورد و بعد از شناسایی تجمع گسترده آنها، نیروهای هوایی با یک فروند پهپاد هجومی از نوع «قاصف» حمله می‌کند. سپس هواپیمای شناسایی راصد برای اطمینان از انهدام تجمع دشمن به بررسی محل پرداخته و حجم تلفات و خسارت‌های آنها را مستندسازی می‌کند. واحد پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با عملیات خود توانسته است معادلات جدیدی را در روند نبردها در ساحل غربی به دشمن تحمیل کند. این واحد 10 عملیات هجومی علیه محل‌های تجمع و ستون‌های نظامی متجاوزان در ساحل غربی انجام داده است.
ساحل غربی گورستان مهاجمان شد
خبر دیگر اینکه،  وزیر دفاع یمن شامگاه پنجشنبه به عربستان و امارات در خصوص تداوم جنایت‌ها و عملیات آنها در ساحل غربی یمن هشدار داد. سرلشکر «محمد ناصر العاطفی» گفت که جبهه ساحل غربی یمن به «آتشفشان‌های ملتهبی» تبدیل شده که نیروهای متجاوز و اشغالگر و اذناب آن‌ها را می‌بلعد. وزیر دفاع یمن تأکید کرد که تپه ماسه‌ها و کرانه‌های غربی به گورستانی برای متجاوزان و کسانی که در زمین آنها بازی می‌کنند، تبدیل شده است. سرلشکر العاطفی در ادامه به «رژیم‌های سعودی و اماراتی» و نیروهای مورد حمایت آنها در باره تداوم زیاده‌خواهی و جنایت‌های این رژیم‌ها در حق یمن و مردم این کشور هشدار داد.