kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳

مردم کانادا با شعار «مصرف کالای داخلی» به جنگ آمریکا رفتند

مردم کانادا در واکنش به اقدام «دونالد ترامپ»، در راه‌اندازی جنگ تجاری علیه کشورشان، محصولات آمریکایی و سفر به ایالت‌های این کشور را تحریم کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وبگاه کانادایی «CTV News» گزارش داده مردم این کشور با راه‌اندازی کارزارهایی در شبکه‌های اجتماعی، از هموطنانشان خواسته‌اند عزت کشورشان را در برابر حملات لفظی ترامپ علیه نخست‌وزیر کانادا و راه‌اندازی جنگ تجاری با این کشور حفظ کنند. در توئیتر، مردم با هشتگ‌های «جنس کانادایی بخر»، «جنس آمریکایی را تحریم کن» و «تحریم آمریکا» حمایت خود را از این پویش اعلام کردند. یکی از کاربران در توئیتر عکسی را از سبد خریدش منتشر کرده و نوشته: «اولین سبدِ خرید از کالاهای عاری از ترامپ؛ اولویت با کالاهای فوق‌العاده کانادایی و محصولات کشورهایی است که رابطه قوی‌تری با آنها داریم.»
سایر شهروندان کانادایی هم هموطنانشان را از خرید محصولاتی مانند پرتغال فلوریدا بر حذر داشته و خواستار تحریم برندهای مهم آمریکایی مانند «استارباکس»، «والمارت» و «مک‌دونالد» شده‌اند.
در همین حال، هم زمان با جنگ تجاری و اقتصادی که رئیس‌جمهور آمریکا علاوه‌بر چین و روسیه، با متحدان نزدیک غربی‌اش به راه انداخته است، سران دو کشور کانادا و آمریکا به جنگ لفظی و بگو مگوهای دوراز نزاکت دیپلماتیک هم روی آورده‌اند که در یکی از این موارد، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا اقدام دولت آمریکا برای وضع تعرفه بر محصولات وارداتی از کانادا را «توهین‌آمیز و غیرقابل قبول» خواند. ترامپ نیز در توئیتر خود به ترودو پاسخ داد و وی را «بسیار ضعیف و ناراست» توصیف کرد. همچنین ترامپ وضع تعرفه کانادا بر واردات آلومینیوم از آمریکا را تهدید امنیت ملی این کشور عنوان کرد.
این در حالی است که کانادا یکی از کشور‌هایی است که تاکنون کورکورانه و بی‌چون و چرا دنباله‌رو سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همسایه شرقی خود بوده است. همچنین ترامپ از زمان روی کار آمدن، پیوسته برطبل یکجانبه‌گرایی کوبیده و از هرگونه تحقیر، طلبکاری و اخاذی نسبت به آنان دریغ نکرده است که خروج از پیمان‌های دوجانبه، چندجانبه و جهانی از جمله آنهاست.