kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
سخنگوی ارتش اسرائیل در پارلمان فرانسه:

بادبادک‌های یک یورویی فلسطینی‌ها میلیون‌ها یورو به ما خسارت زد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در جلسه پارلمان فرانسه، درباره سلاح جدید حماس(بادبادک) اظهار عجز کرد و گفت، حماس یک سلاح جدید ساخته که شبیه به اسباب بازی‌های کودکان است اما آتش به اراضی‌مان انداخته است.




در حالی که حملات نظامی صهیونیست‌ها به فلسطینیان به ویژه در نواز غزه ادامه دارد، سخنگوی ارتش این رژیم در نشست کمیته روابط خارجی پارلمان فرانسه اعلام کرد حماس از اسباب بازی‌های کودکان برای حمله به این رژیم و آتش زدن اراضی استفاده می‌کند.
به گزارش فارس، به نقل از «عاروتص شوع»، ژنرال «رونن مانلیس» گفت: «حماس یک سلاح جدید ساخته که شبیه به اسباب بازی‌های کودکان است و هزینه‌اش تنها یک یورو است اما سبب سوزانده شدن بیش از ۲۷۰۰ هکتار از اراضی ما شده است.»
گفتنی است بادبادک‌های آتش زا‌ که در طول راهپیمایی‌های بازگشت مورد استفاده فلسطینی‌ها قرار می‌گیرد تاکنون خسارات بسیاری به اراضی‌اشغالی وارد کرده است. رژیم صهیونیستی در پاسخ به این اقدامات فلسطینیان، حملات موشکی به بادبادک‌های آتش‌زا را در دستور کار قرار داده و تهدید کرده، افرادی که دست به این جور حملات می‌زنند را شناسایی و ترور خواهد کرد. تعداد بالای تلفات حملات هفته‌های اخیر رژیم صهیونیستی به راهپیمایی فلسطینی در مرز غزه موسوم به «راهپیمایی بازگشت» حتی صدای نهادهای بین‌المللی را هم در آورده اما این نظامی صهیونیست در پارلمان فرانسه مدعی شد، آنچه در مرز غزه، اسرائیل اتفاق می‌افتد تظاهرات نیست.
او همچنین مدعی شد رژیم صهیونیستی در خط مقدم جنگ با سازمان‌های تروریستی است و آنها می‌خواهند به پاریس، لندن، نیویورک، مالی، بوینوس آیرس و هر جا که بتوانند، حمله کنند. ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه نیروهای مقاومت و ایران در حالی مطرح شده که بنابر آخرین گزارش‌ها تعداد شهدای راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه، به ۱۴0 نفر رسیده است.
شهادت 25 کودک فلسطینی
موسسه جهانی دفاع از کودکان اما به تازگی با انتشار گزارشی نوشت: «نظامیان اسرائیلی از ابتدای سال 2018 تاکنون 25 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند که 21 نفر از آنها از کودکان غزه بوده‌اند.»
به گزارش خبرگزاری قدس، در گزارش جدید موسسه جهانی دفاع از کودکان آمده است که 18 کودک اهل غزه در جریان مشارکت در راهپیمایی‌های بازگشت به شهادت رسیده‌اند و نظامیان اسرائیلی در قتل این کودکان با استفاده از گلوله‌های جنگی تعمد داشته‌اند. در این گزارش حتی اعلام شده که نظامیان صهیونیست طی ماه‌های اخیر از ابتدای سال 2018 روند برخورد با کودکان فلسطینی را شدت بخشیده و در همه موارد به سوی کودکانی شلیک کرده‌اند که هیچ تهدید مستقیمی را متوجه اسرائیلی‌ها نکرده
بودند.
موسسه جهانی دفاع از کودکان بخش فلسطین، در گزارش خود تاکید کرده است که یکی از اصلی‌ترین دلایل قتل عام کودکان فلسطینی به ویژه کودکان غزه، اطمینان آنها از عدم مجازات در صورت ارتکاب هر گونه جرمی علیه فلسطینیان بوده است. نفتالی بنت وزیر آموزش اسرائیل و رئیس‌حزب خانه یهودی که در واقع متولی آموزش و پرورش در فلسطین‌اشغالی است، به تازگی در سخنانی تاکید کرده که کودکان غزه بی‌گناه نیستند!
 موشه کحلون وزیر دارایی اسرائیل نیز در سخنانی تاکید کرده: در مرزهای غزه افراد بی‌گناه و غیرنظامی وجود ندارند!
فراتر از وی، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است که در در پاسخ به انتقادات شدید از وی به علت کشتار فلسطینی‌های شرکت‌کننده در راهپیمایی بازگشت گفت: در غزه هیچ بی‌گناهی وجود ندارد!
حمله به راهپیمایی زنان فلسطینی در غزه
همزمان خبر رسیده نظامیان رژيم صهیونیستي به راهپیمایی ده‌ها هزار زن فلسطینی در نوار غزه که خواستار شکسته شدن محاصره بودند، حمله
 کردند.
به گزارش صداوسيما، یک زن تظاهرکننده در این باره گفت: «می خواهیم سرزمینمان را آزاد کنیم زنان فلسطینی نمی‌ترسند. ما از هیچ یهودی نمی‌ترسیم. ما قوی و قدرتمند هستیم زنان فلسطینی نیز مانند مردان فلسطینی هستند.»‌اشغالگران به سوی زنان تظاهرکننده گلوله و نارنجک‌های گازی شلیک و تعدادی را مصدوم کردند.