kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱

درگیری خونین بین معترضان و پلیس افغانستان مردم ساختمان استانداری «فاریاب» را آتش زدند

براثر درگیری میان نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان دراستان فاریاب در شمال افغانستان 3معترض کشته و 7 تن زخمی شدند. ساختمان استانداری نیز توسط معترضان به آتش کشیده شد.




 در تظاهرات روز گذشته مردم استان فاریاب در شمال افغانستان، 10 نفر کشته و زخمی شدند و ساختمان استانداری نیز به آتش کشیده شد. این دومین روز تظاهرات در اعتراض به بازداشت «نظام الدین قیصاری» فرمانده پلیس شهرستان «قیصار» و نماینده ژنرال «عبدالرشید دوستم» بود که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.
برخی منابع محلی می‌گویند این افراد بر اثر تیراندازی نیروهای پلیس کشته و زخمی شده‌اند اما مقامات استان فاریاب با رد این ادعا اعلام کرده‌اند نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان، فقط به تیراندازی هوایی اقدام کرده است. گفته می‌شود معترضان بخشی از ساختمان استانداری فاریاب را نیز به آتش کشیده‌اند. تظاهرکنندگان که در شهر «میمنه» مرکز استان فاریاب تجمع کرده‌اند خواستار آزادی فرمانده پلیس این شهرستان هستند.
نیروهای امنیتی افغان چند روز پیش فرمانده پلیس شهرستان قیصار را به اتهام تهدید مسئولان امنیتی بازداشت و به کابل منتقل کردند. این اقدام نیروهای امنیتی با واکنش «عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان که در ترکیه به سر می‌برد، مواجه شد. رسانه‌های افغانستان همچنین از آغاز تظاهرات گسترده در استان‌های «جوزجان» و «سرپل» نیز خبر داده‌اند. این اعتراضات در حالی برگزار می‌شود که انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی افغانستان قرار است در ماه مهر برگزار شود.