kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
نیویورک تایمز:

امارات از نبرد‌های خیابانی با انقلابیون در الحدیده وحشت دارد

بنابر گزارش یک روزنامه آمریکایی، ترس امارات متحده عربی از آغاز جنگ خیابانی در الحدیده یمن «عامل اصلی تصمیم این کشور برای متوقف کردن عملیات نظامی‌ در این شهر بندری است؛ چرا که نیروهای تحت حمایت امارات آمادگی ورود به چنین جنگی را ندارند.» منابع نزدیک به انصارالله اما می‌گویند، اماراتی‌ها دروغ می‌گویند و عملیات خود را در این شهر اصلا متوقف نکرده اند!
 


اخیرا «انور قرقاش»، وزیر مشاور امور خارجه امارات متحده عربی از «توقف موقتی» عملیات نظامی در ساحل غربی حدیده خبر داده است.
اما این خبر از سوی انصارالله تکذیب شد و این جنبش تأکید کرد که امارات همچنان به جنایات خود در الحدیده ادامه می‌دهد و «هدف از این شایعه سازی تلاش برای انحراف افکار عمومی است.»
 اما روزنامه «نیویورک تایمز» روایت دیگری درباره اظهارات انور قرقاش دارد که طرح آن در اینجا خالی از لطف نیست.
به گزارش تسنیم، این روزنامه آمریکایی توقف عملیات اماراتی‌ها را تأیید و اعلام کرده «ترس امارات از ورود به جنگ خیابانی در شهر الحدیده» باعث این تصمیم شد چرا که «اماراتی‌ها ترجیح داده‌اند وارد شهر نشوند؛ چون آنها نمی‌خواهند درگیر جنگ خیابانی شوند به این دلیل که نیروهای یمنی وفادار به ابوظبی آماده ورود به چنین جنگی نیستند.»
بنابر اعلام این روزنامه آمریکایی «زمانی‌که امارات جنگ برای بازپس‌گیری الحدیده را در ماه گذشته آغاز کرد، مسئولان اماراتی مطمئن بودند به یک پیروزی فوری دست خواهند یافت.
 آنها هیچ اهمیتی به هشدارهای بین‌المللی درباره بحران انسانی در این شهر نمی‌دادند بلکه به نیروهای نظامی‌شان و شبه‌نظامیان محلی وابسته به خودشان و نیز قدرت‌شان برای نابود کردن سریع انصارالله افتخار می‌کردند.
ولی در بحبوحه تحرکات دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ داخلی در یمن، این حمله را متوقف کرند... نبرد‌اشغال الحدیده باعث خشم گسترده جامعه جهانی شده است؛ چرا که نگرانی‌هایی درباره سلامت جانی بیش از 600 هزار غیرنظامی در شهر و قطع خطوط ارسال کمک‌های انسانی از طریق بندر الحدیده به حدود 8 میلیون یمنی وجود دارد.»
«نیویورک تایمز» اگر چه در ادامه مدعی شد «نیروهای تحت حمایت امارات موفق شدند کنترل فرودگاه الحدیده را به دست بگیرند» ولی در بخش دیگری از گزارش خود اعتراف کرد: «آنها (اماراتی ها) در حمله برای‌اشغال بندر شکست خوردند؛ چرا که آمریکا از ارائه کمک‌های لجستیکی به این نیروها خودداری کرد.
 اشغال فرودگاه توسط امارات بارها از سوی انصارالله تکذیب شده و آمریکا نیز همچنان به عنوان یکی از متجاوزان در نبرد یمن نقش‌آفرینی می‌کند.