kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
هاآرتص خبر داد

تقلای اسرائیل برای حفظ تأسیسات «دیمونا» در برابر حملات موشکی حزب‌الله

رژیم صهیونیستی که قصد داشت با انتقال تاسیسات هسته‌ای «دیمونا» به نقطه‌ای دور، آن را از شر موشک‌های حزب‌الله در امان نگه دارد، به این نتیجه رسیده این تاسیسات در هر نقطه‌ای که باشد، در امان نخواهد ماند، لذا باید روی استحکام آن کار کند!
سرویس خارجی-

پایگاه خبری العهد لبنان طی گزارشی، به تقلای صهیونیست‌ها برای نجات تاسیسات اتمی دیمونا، پس از تهدیدات حزب‌الله لبنان پرداخته و نوشته، اقدامات صورت گرفته در چارچوب تقویت استحکامات دیمونا نشان می‌دهد سرکردگان رژیم ‌صهیونیستی با تهدیدات جدی از سوی موشک‌های حزب‌الله روبه رو هستند.
در این گزارش آمده، اعلام رژیم صهیونیستی مبنی بر تقویت استحکامات تأسیسات هسته‌ای اسرائیل در دیمونا که روزنامه صهیونیستی هاآرتص آن را تأیید کرده، پیام‌های مختلفی دارد، از جمله اینکه سرکردگان اسرائیل یقین دارند تمامی تاسیسات استراتژیک این رژیم شامل تاسیسات اقتصادی و صنعتی و نظامی در معرض موشک‌های حزب‌الله قرار دارند.
به نوشته این پایگاه خبری، رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد احتمال هدف قرار دادن تاسیسات دیمونا کمتر از تمامی تاسیسات دیگر است چرا که این تأسیسات فاصله جغرافیایی زیادی با لبنان دارد بنابر این باید از بیشترین سطح حفاظتی در برابر حملات مختلف برخوردار باشد. دیمونا در صحرای نقب واقع شده که صدها کیلومتر از سکوهای پرتاب موشک حزب‌الله فاصله دارد، علاوه‌بر اینها از دیدگاه صهیونیست‌ها ماهیت اتمی این تاسیسات باعث ایجاد بازدارندگی در برابر طرف‌های متخاصم اسرائیل در هدف قرار دادن آن شده است. با این وجود، اقدامات صورت گرفته در چارچوب تقویت استحکامات دیمونا نشان می‌دهد که سرکردگان رژیم‌ صهیونیستی با تهدیدات موجود در این زمینه از سوی موشک‌های حزب‌الله با جدیت بالایی روبه رو هستند.
از زمانی که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان معادله‌های دیمونا و انبارهای آمونیاک را ضد‌رژیم‌صهیونیستی مطرح کرد، محاسبات تل‌آویو به هم ریخت و تصمیم سازان در سرزمین‌های ‌اشغالی به ناگزیر پیامدهای هرگونه حمله ویرانگرانه و فراگیر از سوی خود به لبنان را بار دیگر مرور کردند. این موضوع باعث شده که جنگ از هر زمان گذشته به لبنان دورتر باشد.