kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
به اتهام فساد مالی و دریافت رشوه از سعودی‌ها

نجیب رزاق بازداشت شد

نخست‌وزیر سابق مالزی که پس از شکست در انتخابات، زمزمه‌های دستگیری‌اش به علت فساد‌های گسترده مالی به گوش می‌رسید، نهایتا و پس از کش و قوس‌های فراوان دیروز دستگیر شد.

کمیسیون ضد فساد مالزی از بازداشت «نجیب رزاق» نخست‌وزیر سابق این کشور به اتهام فساد مالی و دریافت رشوه از عربستان خبر داد. به گزارش فارس، سه منبع مطلع تایید کرده‌اند نجیب روز سه‌شنبه (امروز) در خانه خود دستگیر شده است. وی به دریافت رشوه از عربستان و اختلاس و ایفای نقش در گم شدن میلیاردها دلار از اموال حکومتی متهم است و احتمالا امروز در دادگاه محاکمه می‌شود.
رزاق در انتخاباتی که اوایل ماه گذشته برگزار شد، در رقابت با «ماهاتیر محمد» شکست سختی خورد. چند روز بعداز این انتخابات، رزاق و همسرش به اتهام «تخلف مالی» ممنوع‌الخروج شدند.
 وی پیش ازاین نیز به تخلف مالی با استفاده از اموال دولتی متهم شده است. همچنین به گفته دادستانی مالزی، پیش از انتخابات سال ۲۰۱۳ رزاق مبلغ ۶۸۱ میلیون دلار از عربستان دریافت کرده بود، که بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.
ائتلاف تحت رهبری ماهاتیر محمد در انتخابات اخیر موفق شدند شکست دور از انتظاری را به ائتلاف حاکم بر مالزی تحمیل کنند و به 6 دهه سلطه سیاسی این ائتلاف در طول دوران استقلال این کشور از انگلیس پایان دهند.